شناسهٔ خبر: 119496 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه هماهنگی راهداری زمستانه انجام شد؛

بررسی راهکارهای افزایش ایمنی محورها و کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری خراسان شمالی

راهداری زمستانه در جلسه هم اندیشی و هماهنگی راهداری زمستانه که با حضور مدیرکل و روسای ستادی و شهرستانی راهداری و حمل و نقل جاده ای و رئیس و فرماندهان پلیس راه های استان در محل راهدارخانه بدرانلو برگزار شد، راهکارهای افزایش ایمنی محورها و کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری،‌مدیرکل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: مسائل مربوط به این اداره کل و پلیس راه بررسی و هماهنگی های لازم در خصوص طرح زمستانه انجام می شود تا مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.

محمد مشتری افزود: بازدید مشترک این دو مجموعه از محورها و بازخورد جلسه ها و تاثیر آن ها در کاهش تصادفات جاده ای رصد می شود.

به گفته وی، دپوی مصالح برای اجرای طرح زمستانه، استقرار تیم ها و آماده سازی راهدارخانه های استان در حال ساماندهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هماهنگی های لازم در خصوص ایمنی محورها، مدیریت و کنترل ترافیک، رفع نقاط پرتصادف، تقاطع ها و دوربرگردان ها، ناوگان حمل و نقل عمومی، کنترل بارنامه و اضافه تناژ با پلیس راه های استان بیشتر می شود.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی هم در این جلسه با تاکید بر این که تعامل پلیس راه های استان با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای موجب کاهش تصادفات و قربانیان جاده می شود، اظهارکرد: هدف این دو حوزه، ایمنی محورها و کاهش تصادفات و قربانیان جاده ای است و تعاملی که بین پلیس راه و این اداره کل وجود دارد موجب کاهش تصادفات با وجود افزایش تردد در نیمه نخست سال جاری شده است.

سرهنگ اسپیدکار افزود: فرمانده های پلیس راه و روسای اداره های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تعامل را به حداکثر برسانند و این مهم را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: فرمانده پاسگاه ها و روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای آنچه را که ضرورت دارد اولویت بندی و با تیم های مشترک از محورها بازدید کنند تا عملکرد دو مجموعه بیشتر از گذشته شود.

وی ادامه داد: جلساتی نیز باید با دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار و وظایف آن ها ابلاغ و روند اقدامات تسریع شود.

در این جلسه معاونان و روسای ستادی و شهرستانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و فرماندهان پلیس راه های خراسان شمالی نیز به بیان مشکلات خود پرداختند و با یکدیگر تبادل نظر کردند.