شناسهٔ خبر: 119514 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه‌های روستایی استان خبر داد:

طرح بهسازی ۱۰۰ کیلومتر از محورهای فرعی و روستایی استان قم عملیاتی شد

خبر معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۷۹۰ میلیارد ریال، طرح بهسازی ۱۰۰ کیلومتر از محورهای روستایی و فرعی غیر شریانی استان قم عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی از استان قم، معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم  از اجرای طرح بهسازی ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و فرعی غیر شریانی این استان خبر داد.
سیدمحمدرضا موسوی در تکمیل این خبر اضافه کرد: با عنایت به سیاست‌های کلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جهت صیانت و ارتقاء زیرساخت راه‌های روستایی و فرعی، طرح بهسازی این محورها همواره در اولویت برنامه‌های عمرانی این اداره کل قرار داشته است.

وی در ادامه به طرح گسترده بهسازی راه‌های فرعی و روستایی غیر شریانی استان پرداخت و اظهار داشت: در این طرح که از مرداد ماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز شده است افزون بر ۱۰۰ کیلومتر از محورهای روستایی و فرعی غیر شریانی در سطح استان بهسازی می شوند.

موسوی میزان اعتبار پیش بینی شده جهت اجرای این پروژه را بالغ بر ۷۹۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی تأمین خواهدشد.

وی درخصوص مشخصات فنی و اجرایی طرح بهسازی محورهای روستایی و فرعی غیر شریانی استان افزود: با توجه به مطالعات صورت گرفته و احصاء نواقص محورهای مشمول طرح، متناسب با وضعیت هر مسیر، اقدامات بهسازی مورد نیاز مدنظر  قرار خواهد گرفت.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در ادامه به بخشی از اقدامات عمده جهت بهسازی راه‌های روستایی و فرعی غیر شریانی استان پرداخت و  اشاره نمود: درزگیری با قیر پلیمری به میزان ۲۰۰ هزار متر طول، لکه گیری با ماسه آسفالت به میزان ۲۴۰ هزار متر مربع، اجرای اساس قیری به طول ۵ کیلومتر، روکش توپکا به طول ۴۰ کیلومتر و ... بخشی از اقدامات عمده فنی و اجرایی این طرح است.

سیدمحمدرضا موسوی درخصوص دیگر اقدامات جهت اجرای طرح بهسازی راه‌های فرعی و روستایی استان قم اظهار داشت: اجرای عملیات تراش آسفالت و اجرای بیندر به مساحت ۹ هزار متر مربع، تهیه مصالح و رویه حفاظتی اسلاری سیل به طول ۶۰ کیلومتر و ... از دیگر آیتم‌های اجرایی پیش بینی شده در این طرح است که متناسب با نیازمندی‌های احصاء شده در هر محور اعمال می شود.

وی در بخش دیگری از این خبر عنوان کرد: تا کنون سه محور از مسیرهای روستایی در این طرح بهسازی شده اند که شامل محور روستایی چاهک (بخش خلجستان) به طول ۳ کیلومتر، محور روستایی باغیک - تفرش (بخش سلفچگان) به طول ۵ کیلومتر و محور روستایی پاچیان- قزل آباد (شهرستان جعفریه) به طول ۸ کیلومتر است.

موسوی بازه زمانی این پروژه را ۱۵ ماهه اعلام و تصریح کرد: با تخصیص به موقع اعتبارات و با توجه به عزم جهادی و سوابق عوامل اجرایی طرح و ضمن رعایت مشخصات فنی لازم، انشاالله زودتر از بازه زمان مدنظر قرارداد شاهد بهره برداری از این پروژه مهم حوزه راه های روستایی  و فرعی استان باشیم.

وی در خاتمه به دیگر محورهای مشمول این طرح اشاره و توضیح داد: اولویت بندی در انتخاب محورهای روستایی و فرعی جهت عملیات بهسازی، متناسب با میزان تردد، وضعیت سطح سرویس رویه راه و مقاطع مستعد حادثه ناشی از وضعیت رویه در هر محور می باشد، لذا پس از ارزیابی صورت گرفته و احصاء موارد مورد نظر، نسبت به تعیین محورهای مورد نظر جهت بهسازی اقدام است.