شناسهٔ خبر: 119549 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندری سازمان بنادر اعلام کرد:

تدوین دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور/ انعقاد قرارداد بهره‌برداری از بنادر جاسک، سیریک، کنگان و گناوه

بندر جاسک معاون امور بندری سازمان بنادر از تدوین دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور و انعقاد قرارداد بهره‌برداری از بنادر جاسک، سیریک، کنگان و گناوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلیل اسلامی، معاون امور بندری سازمان بنادر، درخصوص آخرین وضعیت اجرای طرح جامع بنادر بازرگانی و ساماندهی بنادر کوچک، گفت: در راستای ارتقاء یکپارچگی و هماهنگی در شناسایی، تدوین کاربری و هرگونه عملیات ساخت و ساز عمرانی و تامین تجهیزات، اقدامات و فعالیت‌های اجرایی، افزایش نفوذ سرمایه گذاری‌ها در تسهیل ورود کشتی‌های بزرگ تجاری، پیشگیری از معطل شدن و کاهش انتظار نوبت کشتی ها و نیز تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها در بنادر کشور «دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور» مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به «دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور» عنوان کرد: این دستور العمل در بردارنده مطالعات شرایط بازار و تغییرات آن، امکان سنجی پروژه‌های اجرایی یا توسعه‌ای جهت تصویب، اصلاح یا تجزیه پروژه‌ها و نیز تحلیل و تصویب طرح جامع جدید با بهره گیری از ظرفیت مشاوران است.

به گفته اسلامی، تدوین یک دستورالعمل اجرایی فرآیند محور، همراه با احصای ادارات دست اندرکار، جایگاه و وظایف آن ها نیز در دستورکار قرار گرفته است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: به منظور اجرای طرح جامع بنادر کشور، بازنگری دستورالعمل کمیته پایش و به روزرسانی طرح جامع بنادر بازرگانی کشور مصوب اجلاس شماره ۱۷۲۴ مورخ ١٣٩١/١١/١۶ هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، انجام شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، اسلامی درباره ساماندهی و واگذاری بنادر کوچک نیز اعلام کرد: در این خصوص قرارداد بهره برداری از بنادر جاسک و سیریک در استان هرمزگان و بنادر کنگان و گناوه در استان بوشهر منعقد شده و واگذاری بنادر دیلم و دیر در استان بوشهر نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.