شناسهٔ خبر: 119571 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش‌ها در جنوب ایران/ سامانه بارشی جدید از روزهای آتی به کشور وارد می‌شود

جاده بارانی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش در جنوب ایران از ورود سامانه بارشی جدیدی از روزهای آتی به کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۸ آبان و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در جنوب کشور در استان‌های فارس، یزد، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، برخی از مناطق کرمان، هرمزگان و بوشهر، رگبار پراکنده باران پیش‌بینی شده است و سایر مناطق کشور جوی آرام دارند.

گودرزی توضیح داد: فردا در غرب و شمال‌غرب دریای‌خزر و در جنوب کشور استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، از جمعه سامانه بارشی از جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود که این شرایط سبب تشدید بارش‌ها در غرب و جنوب‌غرب می‌شود . همچنین مناطقی از شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز استان های قزوین، تهران و البرز بارش پراکنده دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه تهران گاهی وزش باد و غبار رقیق دارد، بیشینه دمای پایتخت را در ایستگاه مهرآباد ۱۶ درجه بالای صفر گزارش کرد.

وی گفت: امروز سردترین ایستگاه نیشابور با دمای ۶ درجه زیر صفر و گرم‌ترین مناطق عسلویه، جزیره ابوموسی و میناب با دمای ۳۴ درجه بالای صفر گزارش شد.