شناسهٔ خبر: 119597 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار کرمان اعلام کرد؛

کمبود علائم و دوربین پایش تصویری در محورهای استان کرمان

كمبود علائم و دوربين پايش تصويري در محورهاي استان كرمان استاندار کرمان در شورای راهبردی تصادفات استان ار کمبود علائم و دوربین پایش تصویری در محورهای استان گله مند بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( کرمان)، محمدمهدی فداکار در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان کرمان گفت: راه های استان کرمان خیلی طولانی است و حمل بارهای معدنی و کشاورزی دردسرساز است زیرا هم جاده را تخریب می کند هم باعث تصادف و ترافیک می شوند.

وی افزود: در بحث علائم ایمنی با مشکل روبرو هستیم و امکانات لازم از جمله دوربین های پایش تصویری در محورها برای کنترل نداریم.

فداکار خاطرنشان کرد: سیلاب به راه های استان خسارات زیادی وارد کرد و معادن در زمینه بازسازی و بهسازی جاده ها کمک کردند.

وی تصریح کرد: راه های روستایی عمدتا در جنوب استان کرمان و حتی در بخشی از شمال استان به راه های اصلی تبدیل شده اند و راه های روستایی ایمنی لازم را ندارند لذا تصادفاتی در این محورها به وقوع می پیوندد.

فداکار با اشاره به اینکه پل انار مدت هاست باید افتتاح شود و عمده علت عدم افتتاح آن نداشتن علائم است، گفت: مشکل کرمانی ها عدم مطالبه گری است و اگر امکانات و سرمایه ندادند هیچی نمی گوییم و این یک مشکل است.

استاندار کرمان عنوان کرد: حدود ۱۱ درصد جمعیت استان کرمان را اتباع بیگانه تشکیل داده اند، حدود ۹ درصد تلفات جاده ای استان مربوط به اتباع غیرمجاز است و این ماشین های شوتی(افغانی کش ها) به استان تحمیل شده و آمار آنها از تعداد تلفات استان باید حذف شود.

به گفته وی، باوجود آنکه استان کرمان در برخی از حوزه راه ها در رتبه های اول قرار دارد اما در میزان کمک کشور به استان در رتبه آخر قرار دارد.

فداکار یادآور شد: ما از طریق اعتبارات داخلی و ظرفیت های استان به حوزه راه ها کمک می کنیم اما این کمک نباید باعث کاهش اعتبارات ستاد راهبردی سوانح جاده ای کشور به استان کرمان شود.