شناسهٔ خبر: 119612 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

سرمای منفی ۷ درجه در خراسان شمالی

سرما روستای کوسه واقع در شهرستان شیروان خراسان شمالی با ثبت دمای منفی ۷.۶ درجه سردترین منطقه کشور در شبانه‌روز گذشته شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی گرم‌ترین و سردترین ایستگاه‌های کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

داده‌های سازمان هواشناسی کشور حاکی از ثبت دمای منفی ۷.۶ درجه در روستای کوسه، یکی از روستاهای شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی است که بالغ بر ۶۰۰ نفر جمعیت دارد.

از جمله سردترین شهرهای کشور در شبانه‌روز گذشته می‌توان به نیشابور در خراسان رضوی اشاره کرد که دمای منفی ۵.۶ درجه را به ثبت رسانده است.

دمای هوای شهرستان ورزقان در استان آذربایجان شرقی که در ۷۰ کیلومتری تبریز قرار دارد نیز به منفی ۵.۴ درجه رسیده است.

روستای قاملو از توابع شهرستان قزوه استان کردستان با ثبت دمای منفی ۵.۱ درجه از دیگر مناطق سرد کشور در ۲۴ ساعت گذشته بود.

بالاترین دمای هوا در شبانه‌روز گذشته بنام شهرستان رودان واقع در استان هرمزگان با ۳۵.۴ درجه بالای صفر ثبت شد. نام قدیم شهرستان رودان، «رودکان»  بوده و وجه تسمیه آن، وجود رودخانه‌های متعدد و پرآب است.

شهر بندری عسلویه در استان بوشهر نیز دمای ۳۴.۱ درجه را ثبت کرده و به همراه زرآباد سیستان و بلوچستان با دمای ۳۲.۷ درجه و امیدیه آغاجاری در استان خوزستان با دمای ۳۱.۵ درجه بالای صفر از دیگر نقاط گرم کشور در هفدهمین روز دومین ماه فصل پاییز بودند.

دمای هوای تهران در سردترین حالت خود به ۳.۸ درجه زیر صفر رسیده و گرم‌ترین ساعات نیز در ورامین با دمای ۱۵.۸ درجه ثبت شده است.

گفتنی است سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی به کشور در آخرین روز هفته جاری خبر داده که سبب تشدید بارش‌ها در غرب و جنوب‌غرب می‌شود.