شناسهٔ خبر: 119639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان تاکید کرد:

ادارات شهرستانی محدودیتی برای اجرای عملیات راهداری زمستانی قرار ندهند

هماهنگی راهداری زمستانی سمنان.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: استان سمنان به لحاظ موقعیت خاص راه‌های آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است که از این رو باید سعی شود هیچ جاده‌ای زمستان امسال مسدود نشود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در نشستی که با هدف برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی در خصوص اجرای هرچه بهتر راهداری زمستانی سال جاری با حضور معاونین اداره کل و روسای ادارات تابعه برگزار شد، احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند مسئولان و همکاران حوزه راهداری در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی سال جاری گفت: برنامه ریزی های لازم در زمینه طرح راهداری زمستانی همچون سنوات گذشته ضروری بوده و باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود تا اولویتهایی همچون بازنگه داشتن جاده‌ها، امدادرسانی به مسافران و ایجاد شرایط ایمن برای حمل و نقل جاده‌ای رعایت شود.
وی در ادامه بر لزوم پیش‌بینی دقیق وضعیت هواشناسی محور به محور و استقرار اکیپ‌های برف‌روبی در نقاط گلوگاهی برفگیر در جاده‌ها تاکید کرد و  اظهار داشت: جامعه از ما در اجرای موفق و مستمر امور راهداری حتی در مواقع بحران و ‌پیک بارش‌ها انتظار دارد لذا تعیین مدیر عملیاتی برای هر محور با تعامل با شرکت‌های پیمانکاری و استفاده از توان اجرایی آنها اهمیت بسیار بالایی دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان یادآور شد: استان سمنان به لحاظ موقعیت خاص راه‌های آن و قرارگرفتن در مسیر اصلی تردد زائرین علی بن الموسی الرضا و همچنین همجواری با پایتخت، از اهمیت ویژه ای برخوردار است که از این رو باید سعی شود هیچ جاده‌ای زمستان امسال مسدود نشود مگر اینکه ایمنی مسافران در خطر باشد.
منصورکیایی توضیح داد: ادارات شهرستانی در موضوع راهداری زمستانی، بسته به میزان بارش‌ها و سختی سرمای زمستان برای شهرستان‌هایی که بارش بیشتری برایشان پیش بینی شده است، بسیج شوند و محدودیتی برای اجرای عملیات راهداری زمستانی قرار ندهند و حتی اگر این وضعیت به استانهای همجوار مربوط بود برای برف روبی و بازگشایی مسیر اقدام نمایند.
وی آماده سازی و تجهیز راهدارخانه‌ها، آماده سازی ماشین آلات راهداری زمستانی، اجاره ماشین آلات مورد نیاز، هماهنگی های شهرستانی با مدیریت بحران و دستگاههای خدماتی و امدادی، را از دیگر الزامات راهداری زمستانی برشمرد و افزود: به‌روزرسانی اطلاعات سامانه ها، تجهیز گشت‌های راهداری به امکانات ضروری و جانمایی آنها در محورهای شریانی در افزایش خدمت‌رسانی به مردم بسیار موثر است.
منصورکیایی در پایان گفت: تردد بالا در استان و وجود راه های شریانی و محورهای کوهستانی وظیفه دست اندرکاران طرح راهداری زمستانی را مضاعف ساخته است که امیدواریم بتوانیم با تلاش همه افراد زمینه سفری ایمن و بدون حادثه را برای هموطنان فراهم نماییم.
سرپرست معاونت راهداری اداره کل نیز بر پیش بینی بحرانهای احتمالی در شهرستانها و محورهای پربارش آنها به ویژه در راههای اصلی و شریانی تاکید کرد و گفت : پیش بینی می شود با برنامه ریزی و دستورالعملهای تخصصی، همکاری و تعامل ادارات ستادی و همچنین مسئولان شهرستانی، اقدامات لازم انجام می شود به گونه ای که مسدودی در هیچ راه اصلی و شریانی وجود نداشته باشد.
صداقت توضیح داد: به امید خدا با اتحاد و همدلی همیشگی که در اجرای طرحهای سازمان به ویژه طرح جابه جایی زائران حسینی در سال جاری شد، طرح راهداری زمستانی امسال هم برگ زرین دیگری در تاریخچه موفقیت های سازمان باشد.
شایان ذکر است در این نشست در خصوص موضوعات زمان اجرای طرح راهداری زمستانی، نحوه استفاده و ثبت داده ها در سامانه‌های مرتبط از سوی ادارات شهرستانی، ارایه گزارش هواشناسی، پاسخگویی به کاربران از طریق سامانه ۱۴۱، آمادگی ناوگان راهداری و نیروهای راهداری و برگزاری نشستهای ادارات شهرستانی از سوی مدیران شهرستانی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.