شناسهٔ خبر: 119650 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان:

لایروبی ۴۰ درصد از کانال آشور انجام شد

بنادر گلستان سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان از لایروبی ۴۰ درصد از کانال آشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نوراله عباسی، سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان گفت: لایروبی کانال آشور (چهارپایه) پیشرفت خوبی داشته و از برنامه جلوتر قرار دارد.

 وی افزود: برآورد شده است یک میلیون و ۱۶۰ هزار مترمکعب لایه برداری از این کانال انجام شود که تاکنون ۴۰ درصد آن معادل ۴۷۰هزار مترمکعب لایروبی شده است.

سرپرست بنادر دریانوردی گلستان با بیان اینکه طول پروژه ۷.۵ کیلومتر است، عنوان کرد: از زمان اجرای پروژه حدود پنج ماه گذشته و بیش از نیمی از سال قرارداد مانده است.

عباسی اعتبار پروژه را ۲۸۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شده و پیگیر آن هستیم که بقیه آن هم از محل اعتبارات سازمان مدیریت بحران کشور  اختصاص یابد.

سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان افزود: پیشرفت مالی ۲۱ درصد بوده و چهار درصد از برنامه زمان بندی شده جلوتر می باشیم. 

وی عنوان کرد: هم اکنون دو دستگاه لایروب  ۱۴ دستگاه بیل مکانیکی، ۱۹ دستگاه کمپرسی، دو دستگاه بولدوزر مشغول فعالیت بوده و حدود ۵۸۰ متر هم تراورس کوبی شده است.

عباسی ادامه داد: بخشی از برداشت، خشکه برداری است که توسط کامیون انتقال و بخشی هم لایروبی با کاترساکشن است که با خط لوله به محل دایک ها منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از ریزگرد احتمالی حاصل از برداشت لای، گیاه سالیکورنیا به طور آزمایشی کشت شده است، گفت: در حال تست و بررسی سایر گیاهان شورپسند منطقه هستیم تا بعد از اتمام کار این نوع گیاه کشت شود.