شناسهٔ خبر: 119655 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا پایان امسال صورت می پذیرد؛

تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث پاسگاه های پلیس راه کشور

تخصيص 500 ميليارد ریال برای احداث پاسگاه های پليس راه كشور معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در مراسم افتتاح ساختمان پلیس راه باغین گفت: تا پایان امسال حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث پاسگاه های پلیس راه کشور تخصیص داده می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درآئین افتتاح ساختمان پلیس راه باغین با اعلام این که نقاط پرحادثه و احداث پاسگاه های پلیس راه کمیسیون ملی دارد و هر تعداد پاسگاه مصوب شود این سازمان مشکلی با احداث آنها ندارد، اظهار داشت: پیشنهاد می کنیم در راستای هم افزایی، تفاهم نامه سه جانبه با استاندار کرمان منعقد شود تا چشم اندازها و اقدامات مناسب تری در حوزه راه ها داشته باشیم.

شهرکی در خصوص کمبود دوربین های پایش تصویری خاطرنشان کرد: در بحث دوربین های پایش تصویری بر اساس لایحه بودجه باید سرمایه گذار جذب کنیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این مطلب که استان کرمان در سال گذشته در برخی از زمینه ها در حوزه راه از جمله روکش آسفالت، ایمن سازی و....در جایگاه اول کشوری قرار داشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: در راستای رفع نقاط حادثه خیز فارغ از آنکه در کدام منطقه است، اقدام می کنیم.

افتتاح پاسگاه پلیس راه باغین با حضور مسئولین سازمان راهداری و پلیس راه

حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و در مراسم افتتاح ساختمان پاسگاه پلیس راه باغین تصریح کرد: ساختمان جدید پلیس راه باغین با صرف اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افتتاح و از هم اکنون مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شهرکی افزود: تا پایان سال، حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث پلیس راههای کشور تخصیص داده می شود و تا ۲۲بهمن ماه امسال پلیس راه زرند نیز در استان کرمان افتتاح خواهد شد.

سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه کشور نیز در جریان این مراسم پلیس راه و راهداری را همکارانی نزدیک به هم خواند که در یک مسیر قراردارند و یک هدف را دنبال می کنند.

احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان در این مراسم گفت: ساختمان جدید پاسگاه پلیس راه باغین در مجاورت ساختمان قدیمی این پاسگاه احداث شد و با احداث ۱۷۰ متر حصارکشی و یکهزارو۸۰۰ متر مربع محوطه سازی کامل می‌شود.

عراقی زاده تصریح کرد: ساختمان قبلی پلیس راه باغین یکی از قدیمی‌ترین بناهای پلیس راه استان است که تاریخ ساخت آن به دهه چهل هجری شمسی برمی گردد و از نظر موقعیت مکانی حائز اهمیت زیاد است زیرا پلیس راه باغین ترافیک محورهای کرمان به سیرجان و کرمان به رفسنجان و بالعکس که بین کریدور شمال جنوب و جنوب به شرق را کنترل می‌کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: تعداد ۱۵ پاسگاه پلیس راه در شمال استان کرمان بر ترافیک و حمل و نقل جاده‌ای استان نظارت می‌ کنند که مطابق قانون، کار احداث و نگهداری ساختمان‌ها و بناهای مورد استفاده پلیس راه و تامین تجهیزات مورد نیاز بر عهده ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گذارده شده است.