شناسهٔ خبر: 119682 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

به‌روزرسانی فرایند جذب سرمایه‌گذاری جدید سازمان بنادر و دریانوردی/هدفگذاری برای دستیابی به ظرفیت تجاری ۲۸۰ میلیون تنی در بنادر کشور

بندر چابهار به‌روزرسانی فرایند جذب سرمایه‌گذاری جدید سازمان بنادر و دریانوردی و هدفگذاری برای دستیابی به ظرفیت تجاری ۲۸۰ میلیون تنی در بنادر کشور از مهم‌ترین اخبار حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

فرایند جذب سرمایه‌گذاری جدید سازمان بنادر و دریانوردی به‌روزرسانی شد

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی از به روزرسانی فرایند جذب سرمایه‌گذاری جدید این سازمان خبر داد.

ضرورت افزایش تعامل در حوزه انرژی با کشورهای حاشیه خزر

مدیرکل بندر امیرآباد از راه اندازی مجدد سوآپ گازوییل در بندرامیرآباد پس از هفت سال خبر داد و بر ضرورت افزایش تعامل در حوزه انرژی با کشورهای حاشیه خزر تاکید کرد.

سرمایه‌گذاری دو سر سود بخش خصوصی خارجی و داخلی در حمل‌ونقل و ترانزیت ایران

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی ایران را پل ارتباطی روسیه و آسیای میانه به آب‌های آزاد دنیا دانست و گفت: فعالیت اقتصادی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی روسیه در ایران در حوزه‌های حمل‌ونقل، ترانزیت و لجستیک می‌تواند مزایای خوبی برای دو طرف در بر داشته باشد.

سهم ۶۸ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، در نشست مدیران سازمان بنادر و دریانوردی با مدیران و فعالان حوزه صنعت نفت و پتروشیمی با رویکرد توسعه بازار از سهم ۶۸ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در بندر امام خمینی(ره) و ظرفیت ترانزیت سالیانه هشت میلیون تن فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی(ره) خبر داد.

تاکید بر توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و منطقه ماهشهر

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در نشست مدیران سازمان بنادر و دریانوردی با مدیران و فعالان حوزه صنعت نفت و پتروشیمی با رویکرد توسعه بازار بر توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و منطقه ماهشهر تاکید کرد و گفت: در بندر امام خمینی(ره) ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد و ما در بخش توسعه به این مساله می‌اندیشیم.

هدفگذاری برای دستیابی به ظرفیت تجاری ۲۸۰ میلیون تنی در بنادر کشور

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوری سازمان بنادر در نشست مدیران این سازمان با مدیران و فعالان حوزه صنعت نفت و پتروشیمی از هدفگذاری برای دستیابی به ظرفیت تجاری ۲۸۰ میلیون تنی در بنادر کشور و بازنگری منشور سرمایه‌گذاری سازمان بنادر خبر داد.

افزایش ۷۹ درصدی ترابری مسافران دریایی در بنادر قشم

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم با اشاره به افزایش ۷۹ درصدی ترابری مسافران دریایی در بنادر قشم در هفت ماهه امسال، گفت: طی این مدت، شش میلیون و ۴۴۷ هزار و ۴۳۲ نفر-سفر در بنادر قشم جابجا شدند.

تدوین دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور

معاون امور بندری سازمان بنادر از تدوین دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور و انعقاد قرارداد بهره‌برداری از بنادر جاسک، سیریک، کنگان و گناوه خبر داد.

ترانزیت بیش از ۱۹۵ هزار تن کالا امسال در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان میزان ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب استان هرمزگان را از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه امسال را ۱۹۵ هزار و ۴۹۷ تن اعلام کرد.

آغاز فعالیت‌های مشترک بندری ایران و قزاقستان در بندر شهیدرجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام آغاز فعالیت‌های بندری مشترک ایران و قزاقستان در بندر شهید رجایی، از اجرای آزمایشی ترانزیت دریایی- ریلی بین دو کشور تا آغاز سال نو میلادی خبر داد.

اتصال بندر تجاری شادگان به شبکه برق سراسری

مدیر بندر تجاری شادگان از پیشرفت ۹۶ درصدی پروژه اتصال این بندر به شبکه برق سراسری خبر داد.