شناسهٔ خبر: 119728 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن:

سرعت تکمیل پروژه‌های ریلی افزایش می‌یابد

میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن از سرعت بخشی به تکمیل پروژه‌های ریلی به ویژه پروژه‌هایی که اولویت ترانزیت ریلی دارند، با حمایت‌های دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه‌آهن پنجشنبه نوزدهم آبان ماه، در آیین افتتاح راه آهن زاهدان- خاش و ایستگاه خاش اظهار کرد: همانطور که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب شنیدید، سخنان ایشان دال بر کم کاری دولت‌های پیشین در حوزه ریلی، از یک سو دل‌های ما را به درد آورد و از سوی دیگر، نویدی بود بر کارهایی که دولت سیزدهم طی یک سال گذشته در حوزه ریلی انجام داده و امیدواریم بتوانیم در سال‌های آتی، گام‌های بلندتری برداریم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ضمن قدردانی از معاون اول ریاست جمهوری و تمامی زحمت کشان حوزه ریلی کشور اظهار امیدواری کرد: با حمایت‌های دولت محترم، بتوانیم سرعت پروژه‌های ریلی به ویژه پروژه‌هایی که اولویت ترانزیت ریلی دارد را افزایش دهیم.

وی افزود: حوزه ترانزیت ریلی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند و مورد تاکید رئیس جمهور، معاون اول ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی نیز هست، در دولت سیزدهم ضریب گرفته و ضرباهنگ آن در یکسال گذشته به گونه‌ای افزایش پیدا کرد که رکورد تاریخ راه‌آهن در این زمینه شکسته شد.

به گفته صالحی، ترانزیت ریلی در کنار بهره مندی اقتصادی برای مردم کشورمان، موجب سیادت اقتصادی و امنیتی کشور نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ریل، بخشی از پیشرفت و توسعه است تاکید کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از مردم بومی سیستان و بلوچستان از زمان شروع به کار پروژه راه آهن زاهدان- خاش، مشغول به کار شدند و با توسعه راه‌آهن، میزان اشتغال افراد بومی افزایش می‌یابد.

به گزارش شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مسافرگیری این قطار را با استقبال مردم خاش در روزهای آتی از مبدا خاش به مقاصد تهران و مشهد خواهیم داشت.

گفتنی است طی مراسم افتتاح راه آهن زاهدان- خاش و با حضور معاون اول رییس‌جمهور و مدیرعامل شرکت راه‌آهن، شهر خاش به شبکه سراسری راه آهن ایران متصل شد.