شناسهٔ خبر: 11974 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

طالبی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

واگذاری اراضی رایگان به سرمایه‌گذاران احداث مجتمع‌های رفاهی در راه‌های اصلی/ معافیت مجتمع‌ها از پرداخت هزینه‌های تغییر کاربری/ استفاده از ظرفیت‌ همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری

مجتمع‌هاي خدماتي بين‌راهي مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل و مسکن‌وشهرسازی از اقدامات حمایتی این سازمان از سرمایه‌گذاران در ساخت مجتمع‌های رفاهی در راه‌های اصلی کشور خبر داد.

بابک طالبی در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی با اشاره به اقدامات حمایتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سرمایه‌گذاران برای ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی افزود: سازمان راهداری در جهت کوتاه‌تر شدن فرآیند اخذ موافقت اصولی و تشویق سرمایه‌گذاران برای احداث این مجتمع‌ها اقداماتی انجام داده است.

وی از واگذاری اراضی رایگان به سرمایه‌گذاران متقاضی ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی از طریق سازمان اراضی کشور خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران و پیگیری‌های سازمان راهداری مجتمع‌های خدماتی رفاهی جاده‌ای از پرداخت هزینه‌های تغییر کاربری اراضی معاف می‌شوند.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: البته تخصیص و ابلاغ اعتبارات کمک به احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی در راه‌های دسترسی فاقد این نوع مجتمع‌ها با اولویت مناطق محروم انجام می‌شود.

طالبی از امضای تفاهم‌نامه رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با استانداران برای تسهیل فرآیند استعلام‌های مربوط به ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی جاده‌ای خبر داد و گفت: همچنین تفاهم نامه‌ای با شرکت پخش فرآورده های نفتی به امضا رسید تا تمام این مجتمع‌ها به جایگاه سوخت مجهز شوند.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طرح تفصیلی را برای هر استان آماده کرده تا اراضی مورد نیاز برای ساخت مجتمع در تمام راه‌های اصلی، آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها با حضور نمایندگان سازمان امور اراضی و ادارات کل راه و شهرسازی مشخص ‌شود که این اراضی توسط کمیته مکان‌یابی در محورها پیمایش می‌شود و نقاط مشخص شده به سرمایه گذاران محلی و ملی معرفی می شود.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: این سازمان برای احداث مجتمع‌های زنجیره‌ای از ظرفیت‌های همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در "حمل و نقل" و "مسکن و شهرسازی" که در مهرماه امسال برگزار می شود استفاده می‌کند تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی به سرمایه گذاری این بخش نیز ورود کنند.

تاکنون ۵۴۵ مجتمع خدماتی رفاهی برای ارائه خدمات به مسافران در راه‌های اصلی کشور احداث و به بهره برداری رسیده است؛ علاوه بر این ۳۸۲ مجتمع رفاهی خدماتی نیز در جاده‌های کشور در حال ساخت است و موافقت اصولی ساخت ۵۴۱ مجتمع نیز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اخذ شده و در مرحله استعلام و دریافت مجوز برای ساخت هستند که مجموع این مجتمع‌ها ۱۴۶۸ واحد در ۸۴ هزار کیلومتر راه است.

همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی ۱۱ و ۱۲ مهرماه با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در تهران برگزار می‌شود. /

نظر شما