شناسهٔ خبر: 119795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان:

ساخت ۱۲ هزار و ۴۹۸ واحد مسکونی در استان بوشهر آغاز شد

اقدام ملی بوشهر مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح ملی نهضت مسکن، گفت: در اجرای این طرح تاکنون ساخت ۱۲ هزار و ۴۹۸ واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان بوشهر آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر )، سید محمود دستغیبی با اشاره به اجرای طرح ملی نهضت مسکن در استان، اظهار داشت: در اجرا طرح ملی نهضت مسکن، سهم استان بوشهر در مدت ۴ سال ۴۲ هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی تعیین شده است.

وی از ثبت‌نام ۵۷ هزار و ۸۸۰ نفر در طرح ملی نهضت مسکن در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تعداد متقاضیان حائز شرایط فعال برای بررسی تا تخصیص پروژه ۱۵ هزار و ۱۹۱ نفر است که تاکنون ۱۰ هزار و ۳۱۴ نفر تأیید نهایی تا تخصیص پروژه شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر تعداد متقاضیان تخصیص پروژه را شش هزار و ۳۱۴ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد متقاضیان دارای آورده بالای ۴۰ میلیون تومان در وضعیت تخصیص و افتتاح حساب تاکنون ۴ هزار و ۴۶۸ نفر است.

دستغیبی با بیان اینکه تاکنون ۵۲ هزار و ۷۹۹ نفر از متقاضیان در طرح ملی نهضت مسکن تعیین تکلیف شده‌اند افزود: تاکنون برای ساخت ۴۲ هزار و ۷۷ واحد مسکونی زمین تأمین شده است.

وی از آغاز ساخت ۱۲ هزار و ۴۹۸ واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۱۸ واحد در شهرها و ۲ هزار و ۳۸۰ واحد در روستاها در حال ساخت و این درحالی است که اکنون یک هزار و ۸۲۵ واحد مسکونی واگذاری گروهی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر بیشترین واحد در حال ساخت را در شهرستان بوشهر به تعداد ۳ هزار و ۷۰۹ واحد اعلام کرد و افزود: دیلم، دشتی و دشتستان به ترتیب با آغاز ساخت یک‌ هزار و ۴۰۲ ، یک‌هزار و ۱۴۲ و یک‌ هزار و ۱۲ واحد مسکونی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دستغیبی با اشاره به افتتاح ۲۴۲ واحد مسکونی در دهه فجر امسال خاطرنشان کرد: پروژه ۲۴۲ واحدی مرکز شهرستان دشتستان به عنوان نخستین واحدهای مسکونی نهضت ملی جهش تولید مسکن بهمن ماه امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی از ثبت‌نام ۲ هزار نفر به صورت خود مالک خبر داد و بیان کرد: از تعداد ۱۲ هزار و ۲۹۸ واحد مسکونی شهری و روستایی در دست ساخت پنج هزار و ۸۵۰ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر تعداد واحدهای مسکونی دارای فونداسیون را ۴ هزار و ۳۹۴ واحد دانست و ادامه داد: یک‌ هزار و ۵۲۱ واحد در مرحله اسکلت و سقف، ۲۹۸ واحد مسکونی نازک کاری و ۶۲۳ واحد نیز در مرحله سفت‌کاری قرار دارند.