شناسهٔ خبر: 119797 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری جنوب استان اعلام کرد:

وجود بیش از ۴هزارو ۳۰۰ دستگاه پل کوچک و بزرگ در حوزه راه های جنوب کرمان

ابنیه جنوب کرمان مدیر کل راهداری جنوب کرمان در بازدید از راه ها و ابنیه فنی حوزه جنوب کرمان با بیان اینکه در حوزه راه های جنوب کرمان بیش از ۴هزارو ۳۰۰ دستگاه پل کوچک و بزرگ وجود دارد گفت: نگهداری و بازسازی پلها و ابنیه فنی اولویت اول راهداری جنوب کرمان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی(راهداری جنوب کرمان) مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان صبح امروز در حاشیه بازدید از پلهای محور ساردوئیه _دلفارد -جیرفت گفت: خوشبختانه با اقدامات موثر همکاران راهداری و اداره نگهداری ابنیه اداره کل ما در جنوب کرمان در حوزه ۳۷۰۰ دستکاه پل مشکلی نداریم و بایستی فقط نگداری سطحی و اولیه این تعداد دستگاه پل انجام شود .

مجتبی محمودی افزود:۴ هزارو ۳۰۰ دستگاه پل در حوزه راه های جنوب کرمان وجود دارد که با برنامه ریزی های سالانه اقدامات تعمیراتی برای پلهایی که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند در دستور کار جدی این اداره کل است .

وی با بیان اینکه راههای جنوب کرمان در در مناطق کوهستانی و چه در دشت در معرض خطر سیلابهای وحشی هستند افزود: با توجه به ادغام و پیوستن مجموعه اداره راه های روستایی از راه و شهرسازی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان بیشترین مشکل را ما در راه های روستایی داریم که به علت قدمت جاده ها و راه ها ،پلهای ساخته شده و ابنیه نیاز به تعمیرات اساسی همکاران ما را بیشتر درگیر کار و حوزه کاری وسیع تری کرده است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان افزود: با توجه به طراحی های صورت گرفته در گذشته میزان دبی سیلاب ورودی به پلها در برخی مناطق جنوب کرمان در سالهای جدید و دستکاری و هدایت سیلاب ها بصورت غیر کارشناسی توسط برخی مردم،دهیاری ها،افراد و ادارات به سمت پلهای قدیمی متاسفانه کشش پلها کاهش یافته و بعضا سبب تخریبهایی در زمان بارندگی های شدید هستیم .

مجتبی محمودی با اشاره به تعمیر،نگهداری و احداث ۶۰ دستگاه پل در حوزه راه های جنوب کرمان گفت: هزینه بالای ساخت واحداث پل و کمبود اعتبارات متاسفانه دست ما را در روند سریع تعمیر و ساخت پل ها را بسته است اما با اعتبارات موجود اتفاقات خوبی در حوزه نگهداری ابنیه در راه های جنوب کرمان اتفاق افتاده است که امیدوارم تا پایان امسال این روند نگهداری بیشتر انجام شود تا شاهد تخریب ابنیه فنی نباشیم .