شناسهٔ خبر: 119823 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف تسریع پروژه‌های در دست اجرای راهداری البرز انجام شد؛

بازدید استاندار البرز از پروژه‌های راهداری استان

بازدید استاندار از پروژه های در دست اجرای راهداری البرز استاندار البرز به همراه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از تعدادی از پروژه‌های در دست اجرای راهداری بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز به همراه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز، بعدازظهر روز شنبه، ۲۱ آبان با حضور میدانی در محل اجرای تعدادی از پروژه‌های راهداری استان از نزدیک در جریان روند کار قرار گرفت.

استاندار البرز در حاشیه این بازدیدها اظهارکرد: البرز شاهراه ارتباطی ۱۴ استان کشور است که این موقعیت باعث شده حجم بار ترافیکی در محورهای مواصلاتی البرز نسبت به سایر استان‌های کشور چندین برابر شود.

وی با تاکید بر اینکه موقعیت ویژه البرز ضرورت توجه به راه‌های استان را بیشتر می‌کند، افزود: در راستای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم و کاربران جاده‌ای روند اجرای پروژه‌های در دست اجرای راهداری البرز باید تسریع شود.

این مسئول در ادامه گفت: در حال حاضر بخشی از آزادراه کرج- قزوین تعریض شده و زیر بار ترافیکی رفته است و همچنین تعریض مسیر پل کلاک و جاده قدیم نیز در حال اجراست که امیدواریم باتوجه به تعهدات پیمانکار این پروژه نیز تا پایان سال تکمیل شود.

عبداللهی با بیان اینکه پروژه زیرگذر پل فردیس نیز آماده بهره‌برداری است و به زودی افتتاح می‌شود، افزود: بهره‌برداری از این پروژه بار ترافیکی این محدوده را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد چون مسیر تردد وسائل نقلیه سنگین به زیرگذر فردیس منتقل می‌شود.

استاندار البرز همچنین به بازدید از مسیر کوهسار اشاره کرد و گفت: در این مسیر نیز گره ترافیکی وجود دارد که ساماندهی آن به ویژه در محدوده شهرستانک تا بلوار بالای کوهسار در دستور کار قرار گرفته است.

وی درباره پروژه تعریض محور قزلحصار نیز توضیح داد: جاده قزلحصار یکی از محورهای پرترافیک استان البرز است که بنا به درخواست‌های مکرر مردمی در راستای ارتقای ایمنی تردد و کاهش بار ترافیکی عملیات تعریض این محور از دی‌ماه سال گذشته آغاز شد.

این مسئول تصریح کرد: این پروژه با همکاری اداره‌کل راهداری البرز، شهرداری‌های کرج، کمالشهر، چهارباغ و شرکت توزیع نیروی برق استان در حال اجراست که با تکمیل آن هم روشنایی سرتاسر محور تامین می‌شود و هم سرتاسر مسیر تعریض می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: خوشبختانه راهداری البرز برای تکمیل و اجرای پروژه‌های تعریف شده تاکنون عملکرد قابل قبولی داشته است و حتی در زمنیه جذب اعتبارات نسبت به سال‌های گذشته بسیار موفق عمل کرده به طوری که میزان جذب اعتبارات امسال نسبت به سال‌های گذشته چندین برابر بوده است که این اقدام نویدبخش اتقافات خوب در حوزه راهداری البرز برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم و بهبود وضعیت راه‌های استان است.

لازم به ذکر است در این برنامه استاندار البرز از پروژه‌های رفع گره ترافیکی پل کلاک، احداث زیرگذر پل فردیس، آسفالت آزادراه تهران- کرج- قزوین، تعریض و بهسازی ورودی کردان، بهسازی محور علیخان- سلطان و بهسازی محور سهیله بازدید کرد.