شناسهٔ خبر: 11986 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی قم:

اصلاح قوانین، بهترین بهانه حضور در انتخابات است

محسن بهشتی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی قم درباره برگزاری انتخابات ۱۶ مهر ماه نظام مهندسی در سراسر کشور تأکید کرد: وظیفه اصلی ما به عنوان دستگاه نظارت در این انتخابات برای ترغیب مهندسان برای مشارکت ،ایجاد فضای رقابتی سالم و انگیزه در رأی دهندگان است.

محسن بهشتی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ابلاغیه وزیر راه نمود بارز اعمال دقیق قوانین نظام مهندسی است گفت: با اجرای این بخش نامه و حاکم شدن شرایط جدید افراد جدیدتری بر سر کار می آیند که قطعا خروجی آن ایجاد یک نظام مهندسی با مدیریت قوی تر خواهد بود.بنابراین همین امر عاملی برای ترغیب مهندسان برای حضور در انتخابات است.

بهشتی ادامه داد: با توجه به آسیب شناسی های گذشته کارشناسان، در روند عملکرد نظام مهندسی در سنوات گذشته مشکلاتی وجود دارد که باید شفاف سازی شده و از میان برداشته شود. ما با تأکید بر این مسئله به مهندسان کمک می کنیم تا با مطالعه و شناخت کافی از کاندیداها به پای صندوق های رأی آمده و نامزدهایی را انتخاب کنند که در حقیقت نام سازمان را به نان آن ترجیح دهند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی قم تأکید کرد:انتشار مطالب در رسانه های محلی و سایت های خبری مرتبط  و پیامک همگی به نوعی از راههای تشویق این قشر از افراد جامعه برای شرکت در انتخابات است. این وسایل ارتباط جمعی باعث می شود تا مهندسان حداقل به مدت ۳ سال  در تصمیم گیری های این سازمان مشارکت داشته باشند. اگرچه به نظرم تمامی نامزدها صلاحیت احراز این پست را دارند ولی قطعا توانمندی های آن ها با یکدیگر تفاوت دارد که باید از سوی رأی دهنگان مورد قضاوت قرار گیرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی با بیان اینکه اولین گام در این راه اطلاع رسانی مناسب است اضافه کرد: ما باید بی طرفی خود را نشان داده و از همه کاندیداها حمایت کنیم تا انتخابات بدون هیچ شائبه ای در فضایی آرام و مطمئن برگزار شود.

بهشتی در پایان یادآور شد: ما به جامعه مهندسان اعلام کردیم که باید با همکاری یکدیگر نحوه عملکرد نظام مهندسی را تغییر داده و برخی  قوانین آن را اصلاح کنیم پس این بهترین بهانه برای حضور تک تک آن ها به شمار می رود./

نظر شما