شناسهٔ خبر: 119879 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های استان قم خبرداد:

طرح ترمیم و بازسازی پل نعلبندان آزادراه قم- تهران عملیاتی شد

خبر رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: بااعتباری افزون بر ۱۶۲ میلیارد ریال طرح ترمیم و بازسازی پل نعلبندان آزادراه قم- تهران عملیاتی شد

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی ازاستان قم، رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم از اجرایی شدن طرح ترمیم و بازسازی پل نعلبندان واقع در آزادراه قم- تهران خبرداد.
جعفر اویسی درتکمیل این خبر گفت: بی تردید پل نعلبندان به دلیل موقعیت ایستایی درمهمترین تقاطع آزادراه و جاده قدیم قم- تهران، نقشی تعیین کننده در اتصال جاده ای ۱۷ استان با مرکز کشور دارد.

وی افزود: تاکنون درراستای تعمیر و مقاوم سازی این پل اقدامات متعددی درقالب اجرای پروژه های پیمانی صورت گرفته است.

اویسی حجم تردد در تقاطع پل نعلبندان را چشمگیر خواند و اظهار داشت: با توجه به اینکه پل نعلبندان (واقع در کیلومتر ۶۰ آزادراه و جاده قدیم قم- تهران)، نقشی تعیین کننده درهدایت و تقسیم ترافیک در سومین محور ترافیکی کشور دارد، بازسازی و مقاوم سازی آن هماره دراولویت اقدامات اداره کل متبوع بوده است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه به اهم عملیات اجرایی طرح ترمیم و بازسازی این پل پرداخت و گفت: دراین پروژه، تمامی نئوپرن‌ها  وشاه تیرهای دو طرف پل تعویض و نسبت به تخریب دال از حد فاصل تیر اول و دوم و تیر نوزدهم و بیستم و پیاده رو دو طرف پل، اقدام خواهد شد.

جعفر اویسی مرمت تیرها و دال پل با استفاده از ملات تعمیری و حذف درزهای موجود و ایجاد دال اتصال را بخشی دیگر از اقدامات فنی- اجرایی طرح ترمیم و بازسازی پل نعلبندان دانست و اضافه کرد: برچیدن آسفالت و عایق روی دال و همچنین اجرای تعمیرات اساسی دال اعم از اصلاح بتن و اجرای عایق رطوبتی، اجرای دال دسترسی در ابتدا و انتهای پل، ازدیگر اقدامات اجرایی این طرح است.

وی ادامه داد: اجرای آسفالت و خط کشی آن، اجرای حفاظ تک شیب بهمراه رنگ آمیزی و نصب هندریل روی حفاظ و...ازدیگر اقدامات فنی طرح مذکور است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم هزینه اجرایی پروژه ترمیم و بازسازی پل نعلبندان را بالغ بر ۱۶۲ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: تمامی هزینه های این طرح از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تامین شده است.

جعفر اویسی بازه زمانی تکمیل این طرح را ۱۶ ماهه اعلام و اضافه کرد: با توجه به تمهیدات به عمل آمده و عزم جهادی مجموعه اجرایی، ان شاا... شاهد تکمیل و بهره برداری از این پروژه زودتر از بازه زمان اعلامی خواهیم بود.
وی خاطر نشان ساخت: جهت اجرای این طرح به دلیل موقعیت پل نعلبندان، نسبت به اعمال محدودیت ترافیکی و احداث راه دسترسی( واریانت) اقدام خواهد شد.

اویسی درخاتمه با یادآوری آنکه نحوه و زمان اعلام محدودیت ترافیکی متعاقبا اعلام خواهد شد عنوان کرد: باتوجه به ترافیک چشمگیر و ترکیبی آزادراه و جاده قدیم قم- تهران، از کاربران گرامی که از محل اجرای پروژه تردد می نمایند درخواست می شود نسبت به رعایت مقررات جاده ای و تعامل با مجریان طرح اهتمام ورزند.

شایان ذکر است پل بتنی نعلبندان واقع در کیلومتر ۶۰ آزادراه و جاده قدیم قم- تهران ۶/۳۳ متر عرض و دارای سه دهانه  ۵/۲۴ متر است.