شناسهٔ خبر: 119888 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

آغاز برداشت اطلاعات بیش از ۱۲۵۰ کیلومتر از محورهای شریانی استان سمنان

اسکنر جاده ای.jpg سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از آغاز به کار اسکن جاده‌ای استان سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سمنان)، وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در نخستین روز آغاز به کار دستگاه اسکنر جاده‌ای در استان سمنان گفت : آسفالت عمر مفیدی دارد که با گذشت عمر آسفالت و همچنین حجم ترافیک عبوری بر روی آن خرابی‌های مختلفی نظیر ترک‌های طولی، ترک‌های پوست سوسماری، پریدگی ریزدانه‌ها یا شن زدگی آسفالت و ... به وجود می‌آید که هر یک از این نوع خرابی‌ها ترمیم‌های خاص خود را دارند.

صداقت توضیح داد: برای تشخیص نوع و شدت خرابی‌ها بایستی در ابتدا از نقاط مدنظر بازدید کرد و سپس با توجه به شدت خرابی‌ها و اعتبارات موجود برای ترمیم آن‌ها برنامه‌ریزی نمود که این بازدیدها در گذشته توسط نیروهای انسانی در راه‌ها انجام می‌گرفت که هم وقت‌گیر و پرمخاطره بود و هم هزینه زیادی را در بر داشت اما امروزه فرایند شناسایی آسیب‌های جاده‌ای با بهره‌گیری از فن‌آوری جدید توسط خودروی مخصوص مجهز به دستگاه پیشرفته به نام اسکنر جاده‌ای انجام می شود که هم از سرعت و دقت بالایی برخوردار بوده و هم توانایی تعیین نوع خرابی و شدت آن را بدون تخریب جاده دارد که این امر موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

وی از بررسی ۱۹ محور شریانی استان با استفاده از دستگاه اسکنر جاده‌ای خبر داد و افزود: بیش از ۱۲۵۰ کیلومتر از محورهای اصلی، بزرگراهی و آزادراهی استان در این دوره مورد بررسی قرار خواهند گرفت که بیش از ۶۲۰ کیلومتر آن محورهای بزرگراهی است.

صداقت توسعه زیرساخت راه‌ها را در گرو مطالعه دقیق محورها دانست و تاکید داشت: در دنیا کشورهای معدودی از این دستگاه در جاده ها استفاده می‌کنند که ایران هم جزء این کشورهاست.

شایان ذکر است در آینده هزینه کرد تعمیرات محورهای شریانی بر اساس مستندات دستگاه های اسنکر جاده‌ای انجام خواهد شد.