شناسهٔ خبر: 119935 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره مسافر راهداری لرستان خبر داد:

افزایش ۳۱ درصدی مسافران حمل و نقل عمومی برون شهری / جابه جایی بیش از۴۴ هزار زائر از مرز مهران

حمل ونقل مسافر رییس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در هفت ماهه نخست امسال تعداد مسافران حمل و نقل عمومی برون شهری استان ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، مصطفی سمساریان اظهارداشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱  تا پایان مهرماه، تعداد یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۶۶ نفر در قالب ۱۵۱هزار و ۵۰۵ سفر از خدمات حمل و نقل برون شهری استان لرستان بهره مند شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۸۷۶هزار و ۳۶۱ مسافر و ۱۴۴ هزار و ۲۱۵ سفر معادل ۳۱ درصد در تعداد مسافر و ۴  درصد در آمار سفرها افزایش مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر با هزار و ۴۰۵  دستگاه ناوگان و دو هزار و ۳۸۳ راننده در استان فعالیت دارند، اظهار داشت: با هدف حمایت از ناوگان حمل و نقل عمومی  ۶۰۲ حلقه لاستیک توزیع شده است ، همچنین ۱۳ دستگاه اتوبوس و ۷۵ دستگاه مینی بوس در سامانه فاینو جهت  دریافت تسهیلات برای بازسازی ناوگان مسافربری ثبت نام کرده اند.

رییس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: اعزام ۷۰ نفر پرسنل در قالب ۷ تیم به مرز مهران، تخصیص ۲ حلقه لاستیک در ازای هر ۳۰۰۰ کیلومتر کارکرد سرویس رفت و برگشت به مرز مهران و سایر مرزها به ناوگان اتوبوسی (۲۴۶حلقه به ۱۴۳ناوگان اتوبوسی) و  جابه جایی ۴۴ هزار۵۵۴ نفر زائر در قالب هزار و ۵۵۲ سرویس  از مرز مهران به اقصی نقاط کشور توسط ناوگان اتوبوسی این استان از جمله اقدامات این اداره در طرح اربعین حسینی امسال است.

سمساریان با بیان اینکه ۹۶ درصد از اعتبارات تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان تخصیص و جذب شده است ، افزود: سهمیه بازسازی اتوبوس و مینی بوس بیش از ۱۰۰ درصد جذب شده است  و در حوزه تکمیل مجتمع های خدماتی رفاهی بین دو باب مجتمع برای استان در نظر گرفته شده بود که در این راستا هر دو طرح با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به بانک معرفی شده اند و تاکنون یکی از طرح های مذکور موفق به دریافت تسهیلات ۱۰ میلیارد ریالی شده و  ۵۰درصد سهمیه تحقق یافته است.

وی، نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در پایانه های مسافری، پیگیری اطلاعات  مربوط خرید توکن و گواهی امضاء الکترونیکی شرکتهای مسافربری  و حذف فیزیکی صورت وضعیت های صادره ، هماهنگی با انجمن های صنفی حوزه مسافر، انجام محاسبات نرخ جابجایی مسافر و نظارت بر اجرای آن و خارج شدن قطار از ریل و ارسال ۳۷ ناوگان مسافربری جهت جابجایی  به موقع مسافران را از اقدامات انجام شده  در هفت ماهه امسال عنوان کرد. 

رییس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: اجرای گشت های کنترل دروازه ای با پلیس راه، شرکت در جلسات و برگزاری گشت های مشترک با دستگاه های ذیربط، پیگیری طرح نوسازی ناوگان فرسوده سواری کرایه در هماهنگی با اتحادیه شرکت های سواری کرایه، تهیه بانک اطلاعاتی و جمع آوری آمار و اطلاعات فعالان حمل و نقل، راه اندازی سامانه شحباز(رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل) نیز گوشه های دیگری از عملکرد اداره مسافر در این مدت بوده است.