شناسهٔ خبر: 120120 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مروری بر عملکرد سازمان مجری در سه استان شمالی کشور؛

احداث ۲۴ بیمارستان با ۲ هزار و ۸۴۶ تخت بیمارستان در مازندران، گیلان و گلستان

بیمارستان چالوس سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در سه استان شمالی کشور شامل مازندران، گیلان و گلستان ۲۴ بیمارستان با ۲ هزار و ۸۴۶ تخت بیمارستانی احداث کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بخشی از مسئولیت‌های سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی احداث بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مهم و دولتی در اقصی نقاط کشور است. احداث بیمارستان‌ها و ساختمان‌های عمومی در ایام کرونا و همچنین احداث بیمارستان در مناطق مختلف کشور از جمله مناطقی است که سرانه بهداشتی و درمانی آنها پایین است بخش مهم اقدامات سازمان مجری طی سالیان گذشته تاکنون به شمار می‌رود. سازمان مجری در دوران فعالیت خود ساخت ساختمان‌های مهم از جمله ساختمان دیوان محاسبات، سالن سران اجلاس، فرهنگستان، کتابخانه ملی و بخش دیگری از ساختمان‌ها را در برنامه قرار داده است.

در این گزارش ساخت ساختمان‌های مهم دولتی توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان بررسی می‌شود.

احداث ۹ بیمارستان و مرکز بهداشتی درمانی با یکهزار و ۵۶ تخت بیمارستانی در مازندران

استان مازندران- سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در استان مازندران مطالعه و اجرای بیمارستان ۵۰ تختی زیرآب در زیربنای ۴ هزار و ۸۴۳ مترمربع، بیمارستان آموزشی ۳۰۰ تختی بابل در زیربنای ۴۳ هزار و ۲۸ مترمربع، مرکز بهداشیت درمانی شبانه‌روزی دیلمان با ۱۳ تخت بیمارستانی در زیربنای یکهزار و ۷۱۷ مترمربع، مرکز بهداشتی درمانی شبانه‌روزی کیاسر با ۱۳ تخت بیمارستانی در زیربنای یکهزار و ۷۱۷ مترمربع، مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی کیاکلا با ۱۳ تخت در زیربنای یکهزار و ۷۱۷ مترمربع، احداث مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی شیرگاه با ۱۳ تخت بیمارستانی در زیربنای یکهزار و ۷۱۷ تخت، بیمارستان ۲۱۷ تختی آمل در زیربنای ۱۷ هزار و ۳۴۳ مترمربع، بیمارستان ۲۱۷ تختی چالوس در زیربنای ۱۷ هزار و ۳۴۳ مترمربع، بیمارستان ۲۲۰  تختی بهشهر در زیربنای ۱۶ هزار و ۱۸ مترمربع را احداث کرد.

احداث ۲۴ بیمارستان با ۲ هزار و ۸۴۶ تخت بیمارستان در مازندران، گیلان و گلستان
بیمارستان ۲۲۰ تختی بهشهر

همچنین احداث ساختمان دیوان محاسبات ساری، بلوک ۲۰۱ تا ۲۰۵ دانشکده پیراپزشکی بابل، ساختمان و تجهیز دانشکده پیراپزشکی بابل، احداث ساختمان سازمان مسکن و شهرسازی استان مازندران از جمله ساختمان‌های عمومی است که توسط سازمان مجری در استان مازندران احداث شده است.

احداث ۸ بیمارستان با ۹۵۷ تخت در استان گیلان

استان گیلان- بیمارستان ۹۶ تختی رودسر در زیربنای ۱۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع، بیمارستان ۹۶ تختی فومن در زیربنای ۱۰ هزار و ۳۷۰ مترمربع، بیمارستان ۳۵ تختی شفت در زیربنای ۳ هزار و ۷۷۲  مترمربع، بیمارستان ۱۲۴ تختی آستارا در زیربنای ۱۲ هزار و ۹۹۵ مترمربع، بیمارستان ۳۸ تختی رضوانشهر در زیربنای ۳ هزار و ۷۷۸ مترمربع، بیمارستان ۲۰۴ تختی لاهیجان در زیربنای ۱۷ هزار و ۵۰۱ مترمربع، بیمارستان ۲۳۲ تختی تالش در زیربنای ۱۷ هزار و ۸۷ مترمربع، بیمارستان ۱۳۲ تختی جایگزین لنگرود در زیربنای ۱۵ هزار و ۲۵۶ مترمربع، توسط سازمان مجری در استان گیلان احداث شد. همچنین ساختمان دیوان محاسبات رشت، ساختمان گمرک آستارا، مرکز جامع توانبخشی و خانه‌های سازمانی بیمارستان رودسر نیز توسط سازمان مجری در استان گیلان احداث و تحویل بهره‌بردار شد.

احداث ۲۴ بیمارستان با ۲ هزار و ۸۴۶ تخت بیمارستان در مازندران، گیلان و گلستان
بیمارستان ۲۳۲ تختی تالش 

احداث ۷ بیمارستان با ۸۳۳ تخت در استان گلستان

استان گلستان- بیمارستان ۶۰ تختی بندرترکمن در زیربنای ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع، بیمارستان ۹۶ تختی کردگوی در زیربنای ۱۰ هزار و ۳۷۰ مترمربع، مطالعه و اجرای بیمارستان ۵۰ تختی کلاله در زیربنای ۵ هزار مترمربع، ایجاد بیمارستان ۹۶ تختی علی‌آباد در زیربنای ۱۰ هزار و ۳۷۰ مترمربع، تکمیل بیمارستان ۲۶۷ تختی آموزشی گرگان در زیربنای ۲۳ هزار و ۲۷۸ مترمربع، تکمیل بیمارستان ۱۴۳ تختی گنبد در زیربنای ۱۱ هزار و ۵۶۵ مترمربع، تکمیل بیمارستان ۱۲۱ تختی بندرگز در زیربنای ۸ هزار و ۸۲۳ مترمربع، توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در استان گلستان احداث شد.

احداث ۲۴ بیمارستان با ۲ هزار و ۸۴۶ تخت بیمارستان در مازندران، گیلان و گلستان
بیمارستان ۲۶۷ تختی گرگان 

همچنین سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در استان گلستان، ساختمان گمرک گرگان، ساختمان مسکن و شهرسازی گلستان، مطالعه و احداث دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گرگان، خانه‌های سازمانی بیمارستان بنر ترکمن و مطاله و احداث سالن چندمنظوره گنبدکاووس را احداث کرد.

۲۴ بیمارستان با ۲هزار و ۸۸۵ تخت در ۳ استان نیمه جنوبی احداث و تحویل شد

احداث ۲۰ بیمارستان با ۲ هزار و ۷۷ تخت در سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد

احداث ۱۷ بیمارستان با یکهزار و ۸۴۶ تخت بیمارستانی در فارس و کرمان

احداث ۱۴ بیمارستان و مرکز درمانی با ۸۵۱ تخت در استان‌های قزوین، تهران و البرز

احداث ۲۰ بیمارستان با ۲هزار و ۵۰۱تخت بیمارستانی در لرستان، همدان و مرکزی