شناسهٔ خبر: 120129 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان؛

کاهش تصادفات در جاده‌های استان سمنان نیازمند هم افزایی دستگاه های مرتبط است

رجایی فرد.jpg رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از تشکیل جلسه هم اندیشی خدمات قابل اجرا در حوزه ممیزی ایمنی راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی رجایی فرد رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از برگزاری جلسه هم اندیشی خدمات قابل اجرا در حوزه ممیزی ایمنی راههای استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: اگرچه بی توجهی برخی رانندگان به قوانین و نواقص احتمالی خودرو از دلایل مهم بروز حوادث رانندگی در جاده هاست اما با شناسایی و مرتفع ساختن مشکلات راه می‌توان تا حد زیادی متضمن ایمنی کاربران جاده‌ای بود و با ارزیابی شرایط ایمنی راه، در برطرف کردن مشکلات راه و محیط تاثیرگذار بود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان توضیح داد: در این جلسه پیشنهادات و نظرات مشاورین جهت اجرایی نمودن شرح وظایف و ارزیابی خطر در راههای استان ارائه و در خصوص مخاطرات پرحادثه راههای شریانی برون شهری بحث و تبادل نظر شد.

وی همچنین از ایمن سازی راه‌های استان به دلیل همسایگی با پایتخت، حجم بالای تردد و قرارگیری در کریدور شرق به غرب کشور به عنوان یک ضرورت یاد کرد و افزود: با روش ممیزی ایمنی، می توان قبل از وقوع تصادف نقاط پرحادثه را ابتدا روی نقشه و سپس جاده اصلاح نمود و در ایمن‌سازی و ارتقای ایمنی راه‌های استان نقش موثری داشت.

رجایی فرد توضیح داد: تیم ممیزی از کارشناسان خبره و با تجربه در زمینه طرح هندسی راه و مسیر، ایمنی ترافیک، تصادفات  تشکیل شده که مسئول شناسایی مشکلات ایمنی بالقوه راه مورد مطالعه هستند و پس از برداشت اطلاعات مذکور این تیم یک گزارش مبنی بر شناسایی مشکلات ایمنی کاربران راه تهیه نموده و آن را مبنای تصمیم‌گیری در سطح مدیریتی به منظور ارزیابی تغییرات مورد نیاز در روند ایمن‌سازی پروژه قرار خواهد داد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اهمیت حساسیت دستگاه های متولی نسبت به تامین امنیت جان مردم در جاده های استان، خاطرنشان کرد: پیش بینی تدابیر لازم برای کاهش تصادفات در جاده های استان نیازمند هم افزایی بیش از پیش دستگاه های مرتبط با راه های استان است که با استفاده از ظرفیت های یکدیگر مدیریت ایمنی راه ها را تسریع نمایند.

رجایی فرد در پایان افزود: البته در کنار توجه به ارتقای کیفیت محورها و رفع نواقص جاده، عامل انسانی نیاز به آموزش های به روز دارد چرا که تمرکز و کار روی عامل انسانی کمترین هزینه را نسبت به عوامل دیگر دارد و حتی جلوی تاثیر عوامل دیگر را هم در تصادفات خواهد گرفت.