شناسهٔ خبر: 120144 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد؛

خطر لغزندگی جاده‌ها در اثر بارش باران/احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها

یزد بارانی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از بارش باران و رعد وبرق خبر داد که خطر لغزندگی جاده‌ها را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه‌ سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی طی دو روز آینده خبر داد که موجب بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، بارش برف در ارتفاعات سردسیر و تگرگ نقاط مستعد می‌شود.

منطقه اثر این سامانه فردا شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال و غرب هرمزگان و روز دوشنبه جنوب فارس، هرمزگان، مرکز جنوب و جنوب غرب کرمان و شمال سیستان و بلوچستان خواهد بود.

اثر مخاطره این سامانه لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر بصورت محدود، احتمال بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی پیش‌بینی شده است.

احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، آمادگی زمستانی راهداری به ویژه در گردنه‌های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن نهاده‌های کشاورزی در فضای باز از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.