شناسهٔ خبر: 12015 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اخبار ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

۵ فرصت جذب سرمایه‌ گذاری خارجی ریلی/ دلایل شکست پروژه ۷۰۰ میلیون دلاری ریلی در دولت دهم

قطار - راه آهن نیاز شبکه ریلی به ۱۰۴۰ لکوموتیو جدید، ۵ فرصت جذب سرمایه‌ گذاری بین‌المللی در زیربناهای حمل‌ و نقل ریلی، جزئيات دلایل شکست پروژه ۷۰۰ میلیون دلاری راه‌آهن ایران -ترکمنستان در دولت دهم، ابلاغیه وزارت راه به مشاوران پروژه‌‌ها درباره الزام رعایت قوانین پدافند غیرعامل و ايرانگردی گردشگران آلمانی با قطار زندگی از جمله مهم‌ترین اخبار ریلی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، اخبار و رویداد های مهم در حوزه ریلی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

آقای (الف - ر) با حمایت همه جانبه مقامات دولت گذشته ۲۲۰ میلیون دلار برای احداث خط ریلی ایران - ترکمنستان گرفت اما بدون انجام دادن کار مشخصی برای احداث این خط ریلی، متواری شد که این موضوع به لغو قرارداد پروژه بزرگ ۷۰۰ میلیون دلاری منجر شد.

سید مسعود نصر آزادانی ‌معاون ساخت و توسعه راه‌آهن

‌ابلاغیه‌ای در خصوص طراحی و جانمایی مسیرها، ابنیه‌ها، پل‌ها، ایستگاه‌های بین‌راهی و حتی انتخاب مصالح در ساخت راه‌آهن و جاده، قوانین پدافند غیرعامل حتماً مدنظر قرار گیرد.

مرتضی علی احمدی مدیركل بازرگانی و بازاریابی

اولين محموله ترانزيتی گوگرد ازبكستان از طريق ايران به پاكستان ارسال شد.

علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل

احداث خطوط راه‌آهن "درود-خرم‌آباد- اندیمشک" به طول ۳۷۶ کیلومتر با ارزش یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون یورو٬ "گرگان-بجنورد-مشهد" به طول ۵۷۰ کیلومتر با ارزش یک میلیارد و ۹۱ میلیون یورو٬ "رشت-آستارا" به طول ۱۸۳ کیلومتر با ارزش ۴۵۵ میلیون یورو٬ "کرمانشاه-خسروی" به طول ۳۳۰ کیلومتر با ارزش ۴۱۲ میلیون یورو٬ "چابهار-زاهدان-بیرجند" به طول ۱۳۱۰ با ارزش یک میلیارد و ۸۰۳ میلیون یورو و "شیراز-بوشهر-عسلویه" به طول ۶۴۴ با ارزش یک میلیارد و ۷۸ میلیون یورو ۶ پروژه ریلی هستند که به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری در همایش بین‌المللی ۱۱ و ۱۲ مهر معرفی می‌شوند.

بابک احمدی معاون ناوگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران

شبکه ریلی به ۱۰۴۰ لکوموتیو جدید نیازمند است و تعداد ۱۲۰ دستگاه از محل بازسازی لکوموتیوهای موجود تأمین می‌شود.

روابط عمومی شرکت رجا

گردشگران آلمانی در اواسط مهر ماه به مدت ۶ روز با قطار زندگی به شهرهای مختلف ایران سفر می‌کنند.

حسين عاشوري، معاون بهره برداري و سير وحركت راه آهن

حمايت از بخش خصوصی٬ بكارگيری فناوری‌های جديد اطلاعاتی و سيستم‌های مديريتی كارآمد و همچنين ارتقاء نظام بازرگانی و بهره‌برداری با اتخاذ روش‌های مشتری‌مداری و افزايش نظم از جمله اقدامات راه‌آهن در جهت توسعه ترانزيت ريلی است.

نظر شما