شناسهٔ خبر: 120216 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

۴ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس به صورت ویلا سازی تعریف شده است

۴ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن در فارس به صورت ویلا سازی تعریف شده است مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد که تاکنون ساخت حدود ٤ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان به صورت ویلاسازی تعریف شده که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، (فارس) محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد:‌ ساخت ۴ میلیون مسکن، طی ۴ سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن از شعارهای اساسی دولت سیزدهم بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۴۰ هزار واحد از مجموع این واحدها سهم استان فارس تعیین شده است، افزود: ۴۲۰ هزار متفاضی این طرح در استان اقدام به ثبت نام کردند که پس از پالایش نهایی، ١٤٢ هزار واحد ویژه خانوارهای مشمول این طرح احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین با بیان این مطلب که فارس پس از پالایش نهایی ١٠ درصد از مجموع کل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن را به خود اختصاص داده و از این حیث رتبه اول را در کشور داریم، عنوان کرد: از مجموع ١٤٢ هزار واحد پیش‌بینی شده در فارس، ٧٥ هزار واحد مربوط به شیراز، ٣٢ هزار واحد مربوط به شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت(مرودشت، فسا و جهرم) و ٣٥ هزار واحد هم مربوط به شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت است.

طالبان ادامه داد: اخیرا با دستور رئیس جهمور، برای شهرهای زیر ٥٠ هزار نفر جمعیت ساخت دو طبقه‌ای های دو واحدی در دستور کار قرار گرفته و برای شهرهای بین ٥٠ تا ١٠٠ هزار نفر جمعیت نیز دو طبقه‌ای های ٤ واحدی پیش‌بینی شده است .همچنین برای شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت آپارتمان سازی تا ٨ طبقه پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده در همه شهرهایی که زمین به میزان مورد نیاز وجود دارد، ویلاسازی به قطعات ٢٥٠ تا ٢٧٠ مترمربعی انجام شود که تاکنون حدود ٤ هزار واحد به صورت ویلاسازی تعریف شده که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.