شناسهٔ خبر: 120231 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مانور گرامیداشت روز جهانی قربانیان سوانح رانندگی در خراسان شمالی

یادمان قربانیان مانور گرامیداشت روز جهانی قربانیان سوانح رانندگی در خراسان شمالی با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان در محورهای استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: امروز دستگاه‌های خدمات‌رسان با مانور خودرویی و استقرار خودروها در محورها و نصب بنر گرامیداشت روز جهانی قربانیان سوانح رانندگی همچنین چراغ‌گردان روشن در معابر و گشت‌زنی‌های منظم و مستمر حضور داشتند.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نصب لگو و بنر در بیلبوردهای جاده‌ای به منظور اطلاع رسانی این روز به هم استانی‌ها را از اقدامات دیگر برشمرد تا لزوم رعایت نکات ایمنی در زمان تردد در معابر استان بیش از همیشه احساس شود.

وی اظهارکرد: اعضای کمیسیون مدیریت ایمنی استان نیز با حضور و عیادت از مجروحان سوانح رانندگی استان در بخش سوانح بیمارستان امام علی (ع) این روز را گرامی داشتند.

وی افزود: همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با استقرار اکیپ‌های کنترل و گشت در محورهای استان نسبت به نظارت و کنترل مضاعف تردد ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کرد.

 به گفته مشتری، درج شعار گرامیداشت روز جهانی قربانیان سوانح رانندگی در سربرگ مکاتبات اداری دستگاه های متبوع نسبت به اطلاع رسانی هر چه بیشتر این روز نیز اقدام شد.

وی ادامه داد: حوادث رانندگی از عوامل عمده مرگ و میر در دنیا محسوب می‌شود و سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۶، سومین یکشنبه نوامبر هر سال را به عنوان روز گرامی داشت یادمان قربانیان سوانح رانندگی نامگذاری کرد تا موجب اطلاع رسانی و حساس کردن افکار عمومی به ابعاد مختلف آن برای رفع معضلات ایمنی شود و همچنین یادآور لزوم رعایت نکات ایمنی توسط کاربران جاده‌ای باشد.