شناسهٔ خبر: 120284 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی 7 ماه گذشته انجام شد:

انجام ۳۳۰ کیلومتر شانه سازی در شهرستان انگوت واقع در استان اردبیل

بابازاده رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان انگوت از انجام ۳۳۰ کیلومتر شانه سازی در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازاردبیل، علی بابازاده در بازدید از محور قره آغاج با بیان اینکه از این میزان شانه سازی ۷۵ کیلومتر در راههای اصلی و فرعی و ۲۲۵ کیلومتر نیز در راههای روستایی انجام شده است، گفت: این عملیات راههای روستایی محورانگوت-گرمی، انگوت- قاسم¬کندی، انگوت-درگاهلو، قباله-زیوه، چنارخروسلورا شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه در ۷ ماهه گذشته ۱۷۰ کیلومتر از افتادگی لبه آسفالت راههای شهرستان انگوت ترمیم شده، تصریح کرد: این عملیات در راههای روستایی سه راهی قلیج خانلو تا مردان، انگوت-قاسم کندی، محور سرو آغاجی، انگوت-درگاهلو و آقامحمد¬بیگلو-کدخدالو انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان انگوت انجام ۱۲هزار متر مربع لکه گیری هندسه راه را در ۷ ماهه گذشته توسط راهداران یادآور شدو اظهار کرد:از این میزان ۳ هزار و ۳۵۰ متر توسط پیمانکاردر محور فرعی و ۸ هزار و۶۵۰ مترمربع نیز توسط اکیپ راهداری در محورهای اصلی،فرعی و روستایی این شهرستان انجام شده است.

بابازاده از انجام۲۲۰ کیلومتر عملیات تیغ زنی در راه روستاهای کورامالو، خانعلی کندی، ماراللو، شهبازلو، گلین بلاغی،کلانتر، زاویه سنگ، چنار خروسلو،کچی قشلاقی علیا و سفلی، قشلاق آقابابا، قطار کندی، ایلخی، سلوک، قره سقال و محور درگاهلو-زیوه خبرداد و خاطر نشان کرد: در جهت هموارسازی راههای روستایی با هدف تسهیل در رفت و آمد آنها ۱۱۲ کیلومتراز راه روستایی شهرستان انگوت  تسطیح و کمپکت شده است.

وی با بیان اینکه در جهت ارتقای ایمنی راهها راهداران ۷۱ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان انگوت را در ۷ ماهه گذشته خط کشی کرده اند، گفت: ۳.۵کیلومتراز محدوده جداقشلاق تا باغش قشلاقی از محور قباله زیوه زیرسازی و جهت اجرای آسفالت آماده سازی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان انگوت با یادآوری از اینکه در مدت یاد شده  تعریض مقطعی ۹۵۰ متر ازسراشیبی ها در جهت خروج اضطراری صورت پذیرفته است، عنوان کرد: ۳۰ مورداز پیچ‌های خطرناک و نقاط پر حادثه در محورهای اصلی وفرعی و روستایی این شهرستان توسط راهداران حذف و اصلاح شده است.

بابازاده حفاظت و صیانت از حریم راهها را به عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود:در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه تاکنون  ۱۸ مورد اخطار کتبی به متخلفان  ساخت و سازهای غیرمجاز ابلاغ  و تخریب انجام شده است. ۸ مورد تخریب راه دسترسی در حریم راه، ۱۲مورد برخورد با دستفروشان حاشیه راه انجام و۲۳ مورد از تابلوها و بنرهای تبلیغاتی غیر مجاز نیزدر حاشیه راه ها جمع آوری شده‌اند.

وی در جهت آگاهی دهی به رانندگان و ملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور در جاده از تهیه و نصب۱۵۰ عدد تابلوهای اخطاری و انتظامی و مسیر نما (۳۲عدد محور اصلی، ۳۸ عدد محور فرعی و ۸۰ عدد محور روستایی) و همچنین تعویض ۲۹۰ عدد تابلوهای اخطاری و انتظامی در محورهای مواصلاتی شهرستان انگوت خبر داد.