شناسهٔ خبر: 120304 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هرمزگان گرم‌ترین استان کشور شد

گرما در پاییز سازمان هواشناسی کشور با اعلام بیشینه دمای ۳۴.۴ درجه در میناب هرمزگان، این شهر را گرم‌ترین نقطه کشور در شبانه‌روز گذشته ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی گرم‌ترین و سردترین ایستگاه‌های کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

داده‌های سازمان هواشناسی کشور حاکی از آن است که استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، همدان، اردبیل و اصفهان سردترین استان‌های کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کمینه دمای هوا در روستای خیرآباد، یکی از بزرگترین روستاهای استان زنجان به منفی ۶.۴ درجه رسید و سردترین ایستگاه هواشناسی کشور در شبانه‌روز گذشته شد.

شهرستان ورزقان در استان آذربایجان که ۷۰ کیلومتری تبریز قرار دارد نیز با ثبت حداقل دمای منفی ۵.۴ درجه و قهاوند واقع در استان همدان با ثبت کمینه دمای منفی ۵.۴ درجه از سردترین مناطق کشور طی این مدت شدند.

خلخال چهارمین شهر پرجمعیت استان اردبیل طی ۲۴ ساعت گذشته در سردترین حالت به منفی ۴.۶ درجه رسید و شهرستان بویین میان دشت استان اصفهان نیز با ثبت دمای منفی ۵ درجه از دیگر مناطق سرد کشور در آخرین روز آبان‌ماه بودند.

طی شبانه‌روز گذشته شهرستان میناب واقع دراستان هرمزگان و شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان نیز به ترتیب با ثبت دمای ۳۴.۴ و ۳۳.۱ گرم‌ترین شهرهای کشور در شبانه‌روز گذشته شدند.

سازمان هواشناسی برای این دو استان افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

گفتنی است دمای استان تهران در سردترین حالت به منفی ۴.۶ درجه در فیروزکوه رسید و بیشینه دما در فرودگاه امام خمینی نیز ۲۰ درجه بالای صفر ثبت شد.