شناسهٔ خبر: 120313 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان خبر داد:

اول آذر؛ آغاز طرح راهداری زمستانی در گیلان/ استقرار اکیپهای راهداری در محورهای کوهستانی و برفگیر استان گیلان

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در نشست مشترک با پلیس راه استان از آغاز طرح راهداری زمستانی در اول آذر خبر داد و گفت: 60 اکیپ راهدار با 391 دستگاه ماشین آلات در این طرح شرکت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( گیلان) به منظور تعامل و برنامه ریزی هر چه بیشتر جهت اجرای بهینه راهداری زمستانی ، نشست مشترک هماهنگی طرح زمستانی با حضور سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، فرمانده پلیس راه استان به همراه روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانها و روسای پاسگاه های پلیس راه و نمایندگان دستگاههای مرتبط برگزار شد.

 نیک فهم، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در این نشست طی سخنانی گفت: ۶۰ اکیپ راهداری با ۵۴۲ نفر نیروی راهدار آماده اجرای طرح راهداری زمستانی می باشند.

وی افزود: برنامه ریزی لازم برای راهداری زمستانی در طول راه های حوزه استحفاظی گیلان صورت پذیرفته و اکیپهای راهداری زمستانی از اول آذر ماه در محورهای کوهستانی و برفگیر مستقر شدند.

نیک فهم گفت: ۳۹۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین آماده اجرای طرح راهداری زمستانی هستند و راهدارخانه های استان نیز در حد امکانات موجود تجهیز شده اند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه ضمن اشاره به اینکه اولویت بازگشایی در هنگام‌بارشهای شدید برف و کولاک محورهای اصلی و شریانی هست،اظهار داشت:برگزار امیدواریم با جلسات مستمر برگزار شده و هماهنگیها و تعاملات فیمابین صورت گرفته طرح زمستانی به نحو مطلوب تر در سالجاری به اجرا درآید.

سرهنگ صفاری فرمانده پلیس راه گیلان نیز در این نشست عنوان کرد: تعامل و همدلی همه دستگاه ها بویژه راهداری و پلیس راه می تواند نقش مهم و تاثیر گذاری در برقراری تردد ایمن و روان را در محورهای شریانی بخصوص در شرایط خاص زمستان باشد

وی سپس ضمن اشاره به برنامه ریزیهای صورت گرفته از سوی پلیس راه استان و اعلام آمادگی کامل پلیس راه برای انجام عملیات مرتبط با طرح زمستانی، افزود: نیروهای پلیس راه استان با تمام توان و امکانات آماده خدمت هستند.