شناسهٔ خبر: 120365 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد

بهره مندی متقاضیان اهوازی از تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن

داریوش حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان در اهواز ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان اعطا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، داریوش حسینی درخصوص نحوه اعطای وام به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان گفت: براساس تفام نامه‌ای که میان اداره کل راه و شهرسازی و بانک منعقد می‌شود، به متقاضیان در اهواز ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان اعطا خواهد شد.

داریوش حسینی می‌گوید: در تفاهم نامه‌ای که با کارگزار منعقد کرده ایم و کار ساخت را انجام می‌دهد، اعطای وام براساس قیمت واقعی ساخت پرداخت می‌شود، یعنی اگر ۹۰ متر ساخت انجام شود و طبق قیمت روز ساخت هر متر با نصب همه تجهیزات، ۷ تا ۷ میلیون و ۵۰۰ تومان تخمین زده شده است.

وی ادامه داد: در صورتیکه هر واحد ۹۰ متری حدود ۶۰۰ میلیون تومان تمام شود، ۴۰۰ میلیون آن با تسهیلات بانکی تامین می‌شود و باقیمانده مبلغ را متقاضی متناسب با ساخت باید پرداخت کند.

حسینی با بیان اینکه تسهیلات بانکی تزریقی به طرح‌ها با بهره ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله هستند، افزود: امیدواریم دولت نیز یارانه‌ای برای این طرح در نظر بگیرد تا سود تسهیلات نیز کمتر شود.

وی گفت: براساس پیش بینی‌هایی که دولت برای اجرا و تکمیل طرح نهضت ملی مسکن انجام داده، آن دسته از متقاضیانی که توان پرداخت ندارند مشخص شده اند و نهادهای حمایتی از جمله؛ کمیته امداد، بهزیستی و سایر دستگاه‌ها نیز در این رابطه کمک می‌کنند و پس از اجرای طرح فروش اقساطی در مدت ۲ سال، دولت تدابیر مربوط را مطرح و اجرا خواهد کرد.