شناسهٔ خبر: 12037 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

بهسازی راه‌های مرزی کشور اولویت مسئولان شود/ آغاز عملیات اجرایی قطعه ۲ محور درگز- قوچان با همت آخوندی صورت گرفت

سخنرانی مسئولین پیش از آغاز عملیات اجرایی تونل‌های محور درگز – دوغایی معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر مصوب شدن انجام پروژه‌هایی که با هدف صرفه جویی و برگشت سرمایه به جامعه انجام می گیرد، تاکید کرد: بهسازی راه‌های مرزی کشور اولویت مسئولان شود.

محمد مقدوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به راه های صعب العبور و روستاهایی که فاقد حداقل امکانات هستند، گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌های بااهمیت کشور محسوب می‌شود که به دلیل نقش ترانزیتی می‌تواند مورد‌ توجه و بهره‌برداری چندجانبه قرار بگیرد. به همین خاطر نیز برای بهبود شرایط ضرورت دارد تا بهسازی راه‌های مرزی اولویت مسئولان شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی افزود: مسیر درگز- قوچان که از چندین روستا می‌گذرد دارای راه فرعی به طول ۱۵۰ کیلومتر بود که با همت وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی ساخت مسیر و تونل‌های قطعه دو این محور شروع شده است. با توجه به برآورد زمان ۴۲ ماهه برای اتمام این راه که موجب کاهش طول سفر و کاهش زمان و در عین حال ایمن شدن جاده است انتظار می رود تا حمل و نقل بین المللی در این منطقه رونق بگیرد.

مقدوری تاکید کرد: صرفه جوبی و ترویج اقتصاد مقاومتی در شرایط حال حاضر کشور از جمله شعارهایی است که در این پروژه عمرانی استان خراسان رضوی شاهد به مرحله عمل رسید. اجرای این طرح از جمله طرح‌هایی بود که زمزمه اجرای آن از سال ۸۰ شروع شد ولی در نهایت ۱۴ سال بعد و در سال ۹۴ با همت آقای آخوندی به سرانجام رسید.

وی گفت: صرفه‌جویی‌هایی که در پروژه عملیات اجرایی قطعه ۲ محور درگز- کبکان- قوچان انجام گرفته در حدی است که با یک بازه زمانی کوتاه حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته برگشت پیدا می‌کند و در عین حال بهره برداری از این مسیر به اقتصاد کشور و رونق ترانزیت کمک فراوانی می‌کند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: جاده کنونی درگز - سه راهی امام قلی قوچان دوغایی ۱۵۰ کیلومتر طول دارد اما با ساخت و تکمیل مسیر جدید طول این جاده به حدود ۸۵ کیلومتر کاهش می یابد. همچنین جاده جدید موجب کاهش ۷۸ دقیقه ای زمان سفر می شود و این درحالی است که متوسط سفر در مسیر قدیم ۱۶۰ دقیقه بود. در طول مسیر قطعه دوم سه تونل نیز احداث می شود که یکی از آنها به طول سه هزار و ۵۴۵ متر بزرگترین تونل در کشور خواهد بود.

وی افزود مبلغ پیمان در این قطعه پروژه دو هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال می باشد و بر اساس برنامه زمان بندی باید ظرف ۴۲ ماه توسط قرارگاه خاتم الانبیا به انجام برسد.

افزایش ایمنی این جاده و کاهش تصادفات، روانسازی رفت و آمد، افزایش سطح خدمات بین جاده ای در راه اصلی و کوتاه شدن مسیر ترانزیت سبزوار - سلطان آباد - دوغابی- کبکان - درگز - لطف آباد از اهداف اجرای این پروژه است.

نظر شما