شناسهٔ خبر: 120376 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان خبر داد:

بارش نخستین برف پاییزی در ساردوییه جیرفت/ همه محورهای ارتباطی در جنوب کرمان باز و تردد روان در این محورها جریان دارد

برف ساردو جیرفت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از بارش نخستین برف پائیزی این منطقه در بخش ساردوئیه جیرفت خبر داد و گفت: تردد در محور ساردوئیه جیرفت با وجود بارش برف جریان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری جنوب کرمان)، مجتبی محمودی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از بارش نخستین برف پائیزی این منطقه در بخش ساردوئیه جیرفت خبر داد و گفت: تردد در محور ساردوئیه جیرفت با وجود بارش برف جریان دارد.

وی از استقرار راهدران ساردوئیه در مناطق برفی از عصر دیروز خبر داد و گفت: انجام عملیات تیغ زنی محورهای برفی همچنان ادامه دارد.

محمودی تصریح کرد: دستگاهای نمک پاش و تیغ زن در حال فعالیت بوده و  تردد وسایل نقلیه و خودروهای عبوری در این محور در جریان است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان، از دپوی شن و نمک مورد نیاز در راهدارخانه جبالبارز و ساردوئیه و آماده‌باش راهداران خبر داد و افزود: با توجه به ادامه ناپایداری‌های جوی در صورت نیاز به عملیات راهداری با دستگاه‌های شن و نمک‌پاش این اقدام انجام می‌شود. 

وی گفت: ۵ تیم راهداری و ۳۰ نفر نیروی راهدار با ماشین آلات راهداری در این محورها مستقر هستند تا تردد دچار اختلال نشود.

محمودی با بیان اینکه لغزندگی محورهای مناطق جنوب کرمان دور از انتظار نیست، افزود: رانندگان قبل از حرکت وسایل نقلیه حتما از سالم بودن لاستیک‌ها، برف پاکن‌ها، چراغ‌ها، ترمز و لوازم گرمایشی خودرو  بویژه همراه داشتن زنجیر چرخ اطمینان حاصل کنند.
وی ادامه داد: تمام تمهیدات برای عبور و مرور ایمن خودروها در حوزه خدمات رسانی اداره کل راهداری جنوب کرمان اتخاذ شده است.
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان تصریح کرد: هم اکنون همه محورهای ارتباطی در جنوب کرمان باز و تردد روان در این محورها جریان دارد.
محمودی گفت: مردم و رانندگان مشکلات جاده‌ای را به شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و حمل و نقل اطلاع دهند تا نسبت به رفع مشکل در کمترین زمان اقدام شود.