شناسهٔ خبر: 120387 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

از سوی وزارت راه و شهرسازی؛

کمیته مقدماتی بیستمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان برگزار شد

برگزاری اولین جلسه کارگروه روان‌سازی و توسعه ترانزیت در سال 1401 نشست مقدماتی بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان به میزبانی وزارت راه و شهرسازی، به منظور هماهنگی برای تنظیم سند این اجلاس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست مقدماتی بیستمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان به میزبانی وزارت راه و شهرسازی و به ریاست امین ترفع، مدیر کل تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی و نادژدا بوهوا، رئیس مدیر کل هماهنگی اروپا و همکاری‌های بین‌المللی، وزارت حمل‌ونقل و ارتباطات کشور بلغارستان با هدف هماهنگی برای تنظیم سند این اجلاس، صبح سه‌شنبه اول آذر ماه در محل این وزارتخانه و در قالب چهار کارگروه تخصصی برگزار شد.

وزارت راه و شهرسازی به عنوان مسئول این اجلاس با جمع‌آوری نظرات وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط پیش‌نویس سند را تهیه کرد که این پیش‌نویس توسط نمایندگان دو کشور در چهار کارگروه تجارت، صنعت و امور بانکی و بیمه‌ای، کشاورزی، حمل‌ونقل، ارتباطات و امور گمرکی و انرژی و سایر موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست نادژدا بوهوا، رئیس مدیر کل هماهنگی اروپا و همکاری‌های بین‌المللی، وزارت حمل و نقل و ارتباطات کشور بلغارستان ریاست هیات بلغاری را بر عهده داشت.

مقرر شد در ادامه این نشست صورت جلسه‌ای تنظیم و به امضای طرفین برسد تا به عنوان ملاک تدوین سند بیستمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان مورد استفاده قرار گیرد تا پس از هماهنگی دو کشور اجلاس بیستم کمیسیون مشترک اقتصادی به ریاست وزرای دو کشور برگزار و سند اجلاس به امضا برسد.

گفتنی است، نوزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان نیز در سال 2018 برگزار شد و قرار است دور بیستم این اجلاس نیز در آینده نزدیک بین دو کشور برگزار شود.