شناسهٔ خبر: 120443 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت؛

ارسال ۹ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) در شبکه توزیع درون کشور/افزایش۴۹ درصدی واردات گندم در بزرگترین بندر تجاری ایران

بندر شهید رجایی ارسال ۹ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) در شبکه توزیع درون کشور، موافقت سازمان بنادر و دریانوردی با ساخت سکوی تفریحی در تنکابن، برنامه‌ریزی برای تسریع تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر و افزایش ۴۹ درصدی واردات گندم در بزرگترین بندر تجاری ایران بخشی از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه بنادر و  دریانوردی شامل موافقت سازمان بنادر و دریانوردی با ساخت سکوی تفریحی در تنکابن،ارسال ۹ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) در شبکه توزیع درون کشور، برنامه‌ریزی برای تسریع تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر، است. در ادامه اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته مرور می‌شود.

افندی زاده سرپرست وزارت راه و شهرسازی شد

رئیس‌جمهور ضمن موافقت با استعفای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

نشست کمیته مقدماتی بیستمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی بررسی و برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت جابجایی بار و مسافر و تامین امنیت در حوزه حمل‌ونقل را از اهداف شانزدهمین همایش بین‌المللی و نمایشگاه «حمل‌ونقل روسیه» اعلام کرد.

توسعه تبادلات تجاری و همکاری‌های دوجانبه بین ایران و روسیه

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت استان تومسک روسیه به همراه مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بازدید از زیرساخت‌ها و توانمندی‌های مجتمع بندری انزلی با اشاره به توسعه تبادلات تجاری و همکاری های دوجانبه بین ایران و روسیه گفت: بسیار مشتاق هستیم که نمایشگاه مشترکی به منظور معرفی محصولات تولیدی و کالاهای تجاری استان تومسک روسیه در گیلان برگزار کنیم.

برنامه‌ریزی برای تسریع تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر

در نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و رئیس کل گمرک کشورمان، بر تسریع در روند عملیات تخلیه و بارگیری و شفاف سازی فرایند ترخیص کالاها در بنادر تاکید شد.

ارسال ۹ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) در شبکه توزیع درون کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از ارسال ۹ میلیون تن کالای اساسی در شبکه توزیع کشور از سایت‌های انبارش مجتمع تجاری بندر امام خمینی(ره) به مبادی مصرف از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

موافقت سازمان بنادر و دریانوردی با ساخت سکوی تفریحی در تنکابن

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از موافقت سازمان بنادر و دریانوردی با تأسیس و ساخت سکوی تفریحی در نوار ساحلی شهرستان تنکابن خبر داد.

توسعه سواحل مکران، حوزه حمل‌ونقل و صنعت کشور را متحول می‌کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه سواحل مکران مقوله‌ای راهبردی و اساسی برای اقتصاد کشور است، گفت: دولت باید با مشارکت بخش خصوصی، توسعه سواحل مکران را در دستورکار خود قرار دهد و تحقق آن را تسریع کند.

افزایش ۴۹ درصدی واردات گندم در بزرگترین بندر تجاری ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۹ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شده‌است و درحال حاضر ۲ کشتی روغن و گندم در حال تخلیه هستند.

کاهش سطح آب دریای خزر به ۲۷ سانتی‌متر رسید

مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو گفت: سطح آب دریای خزر در سال آبی گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۰) با تشدید روند کاهشی، بیش از ۲۷ سانتی‏متر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش‌یافته است.

نجات ۶ خدمه لنج باری از خطر غرق در مسیر دبی – بندر ریگ

عملیات امدادرسانی به شناور سنتی (لنج) مسیر بندر ریگ - دبی و نجات ۶ خدمه آن از خطر غرق در آب‌های خلیج فارس با موفقیت انجام شد.

امکان برقراری خط صادرات دریایی از بندرلنگه به بندر حمد قطر وجود دارد

استاندار هرمزگان از امکان برقراری خط صادرات دریایی از بندرلنگه به بندر حمد قطر خبر داد و گفت: تسهیل شرایط صادرات محصولات کشاورزی ایران به کشورهای همسایه باید در کنار توجه به حفظ جایگاه و اعتبار کشور در دستور کار باشد.

قوانین مربوط به ابعاد شناورهای قابل پذیرش در بنادر کویت شفاف شد

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به تغییر مکرر قوانین مربوط به ابعاد شناور قابل پذیرش در بنادر کویت گفت: این مساله موجب تحمیل هزینه‌های زیادی به مالکین شناورها شده که توسط طرف کویتی در پنجمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و کویت شفاف شد.