شناسهٔ خبر: 120478 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان آران و بیدگل انجام شد

تصویب الحاق ۵۱ هکتار اراضی شهرستان آران و بیدگل به محدوده شهری

عصار زاده اران وبیدگل اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل گفت: در راستای تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان جمعاً ۵۱ هکتار زمین در شهرهای آران و بیدگل، ابوزیدآباد و نوش آباد جهت الحاق به محدوده این شهرها در کمیته کارشناسی استان اصفهان به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، امیرحسین عصازاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار داشت: بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح در شهرستان آران و بیدگل بودند و اقدام به ثبت نام نمودند که پس از بررسی‌های لازم بیش از یکهزار و ۶۰۰ نفر از آنان واجد شرایط شناخته شدند.  

وی اظهار داشت: کمبود زمین با کاربری مسکونی واقع در محدوده شهر آران وبیدگل و فقدان زمین مناسب با کاربری مسکونی در شهر سفیدشهر از جمله چالش‌های این طرح در شهرستان آران و بیدگل است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل افزود: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر نوش آباد، ۳۹ قطعه زمین با کاربری مسکونی در مجموع به مساحت بیش از شش هزار مترمربع جهت احداث ۷۸ واحد مسکونی طی صورتجلسه‌ای به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تحویل داده شد. همچنین در این راستا، ۱۰۰ واحد نیمه کاره مسکن‌مهر نیز به این بنیاد تحویل شده است.  

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد، در شهر ابوزیدآباد نیز ۵۲ قطعه زمین با کاربری مسکونی در مجموع به مساحت بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ مترمربع جهت احداث طرح نهضت ملی می‌کن این شهر تحویل آن بنیاد شد.  

عصارزاده بیان داشت: از دیگر اراضی که در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل شده، بیش از ۷.۲ هکتار زمین در شهر آران و بیدگل بوده است.  

وی در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای تامین اراضی مورد نیاز این طرح در شهرستان گفت: به منظور جبران کسری زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن شهرستان آران و بیدگل، پیشنهادات الحاق اراضی به محدوده به عمل آمد که  براین اساس، الحاق ۴۰ هکتار در شهر آران و بیدگل در کمیته کارشناسی استان اصفهان مصوب شده است که از این میزان ۱۴ هکتار مراحل اداری استان انجام پذیرفته و به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل بیان داشت: الحاق ۵ هکتار به محدوده شهر نوش‌آباد و شش هکتار به محدوده شهر ابوزیدآباد نیز در کمیته کارشناسی استان به تصویب رسیده است و مراحل بعدی آن در دست اقدام است.