شناسهٔ خبر: 12051 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازي محور قديم گرگان – كردكوي در گلستان

آسفالت راه روستایی رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان كردكوي از بهسازي و ترميم روكش آسفالت محور قديم گرگان- كردكوي به طول ۱۴ كيلومتردر استان گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی گلستان، "علي گلبيني مفرد" در این خصوص گفت: اين اقدام با هدف نهضت آسفالت، نگهداري و ايمن سازي محورهاي ارتباطي كشور از جمله استان گلستان از ابتداي سال جاري در دستور كار قرار گرفته است.

وي با اشاره به اينكه در سال هاي گذشته نيز اين محور، بهسازي شده بود، افزود: بهسازي محور قديم گرگان- كردكوي از كيلومتر ۱۴ الي ۲۴ محور و با اعتباري بالغ بر ۲۵ ميليارد ريال از محل منابع ملي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور انجام شد.

رئيس راه و شهرسازي كردكوي، ارتقاي آسفالت محور كردكوي به گرگان را از اولويت هاي اداره كل بيان كرد و گفت: قبل از سال هاي ۷۹-۷۸ نيز، روكش آسفالت محور قديم گرگان- كردكوي به طول ۲۴ كيلومتر انجام شد اما به علت وجود روستاها، اراضي كشاورزي و معادن فراوان در آن ناحيه و تردد كاميون هاي بسيار و ترافيك بالا، پس از ۱۶ سال وضعيت آسفالت آن تغيير كرده بود.

گلبيني مفرد افزود: با بهره برداري از اين عمليات، بيش از ۱۵ روستاي حاشيه محور با پنج هزار و ۹۳۰ خانوار از راه مناسب و ايمن بهره مند شدند كه خسارات مالي و جاني ناشي از حوادث رانندگي را كاهش خواهد داد.

محور قديم گرگان- كردكوي ۲۴ كيلومتر طول دارد كه از سه راهي شصت كلاته در حوزه استحفاظي شهرستان گرگان تا ابتداي شهرستان كردكوي را شامل مي شود.

استان شمالي گلستان بالغ بر پنج هزار كيلومتر راه اصلي، فرعي و روستايي دارد كه  ۴۲۰  كيلومتر آن در حوزه استحفاظي شهرستان كردكوي قرار دارد./

نظر شما