شناسهٔ خبر: 120530 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ایمن سازی محورهای روستایی استان انجام شد؛

ترانشه برداری سنگی محور روستایی تویه دروار دامغان

photo_2022-11-24_13-10-52.jpg سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: با ترانشه برداری سنگی و اصلاح قوس نقاط پرخطر، محور روستایی تویه دروار ایمن سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری استان سمنان از  اصلاح نقاط پرخطر محور روستایی تویه دروار دامغان خبر داد و افزود: دو نقطه پرخطر این محور دارای قوس بدون علائم، کمبود میدان دید و تابلو هشدار ایمنی بود که با نصب تابلو علائم هشدار ایمنی، ترانشه برداری و اصلاح میدان دید افقی و شیب عرضی ایمن سازی شد.
وی در ادامه با بیان اینکه ترانشه برداری این نقاط از نوع سنگی بوده بوده است توضیح داد: تعریض پیچ های پرخطر این محور با هدف آرام سازی و ایمنی محور در متراژی بالغ بر ۸۵۰ تر مکعب و بازه زمانی یکماهه انجام شده است.
سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و برف گیر بودن این منطقه و همچنین به منظور حفظ امنیت جان مسافرین و جلوگیری از بروز خطرات احتمالی، عملیات راهداری محوری از جمله شانه سازی و رفع نقاط حادثه خیز در این محور ادامه خواهد داشت.
صداقت از این ترانشه برداری به عنوان یک گام بزرگ در راستای کاهش حوادث رانندگی استان یاد کرد و گفت: رعایت اخلاق رانندگی نیز یکی دیگر از موارد موثر در کاهش تصادفات جاده‌ای است که امیدواریم رانندگان و کاربران جاده‌ای با رعایت این موضوع در هم افزایی کاهش تصادفات به خادمان خود در راهداری کمک کنند.