شناسهٔ خبر: 120551 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۸ ماهه گذشته انجام شده است:

جابجایی بیش از ۶ هزار نفر مسافر در شهرستان نمین

مهدی آزاد رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر در ۸ ماهه گذشته از شهرستان نمین جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، مهدی آزاد در بازدید از شرکت های مسافربری این شهرستان با بیان اینکه دو شرکت مسافربری در شهرستان نمین در حال خدمات رسانی به مردم هستند گفت: در مدت یاد شده ۷۷۵ هزار تن کالانیز از این شهرستان جابجا شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ شرکت حمل ونقل کالا در شهرستان نمین در حال فعالیت وخدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند تصریح کرد: در ۸ ماهه گذشته ۳۱ هزار و ۹۲۰ برگ بارنامه در این شهرستان صادر شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین در جهت ارتقای ایمنی راهها، لکه گیری محورهای مواصلاتی این شهرستان را با استفاده از هزار و۲۰۰ تن آسفالت سرد و گرم در ۸ ماهه گذشته یادآور شد و اظهار کرد: در مدت یاد شده پل زیرگذر ورودی جدید نمین  با استفاده از ۱۰۰ تن آسفالت رگلاژی شده است.

آزاد از تسطیح و رگلاژ بیش از ۶۰۰ کیلومتر از حریم راههای روستایی و جاده شنی شهرستان نمین در ۸ ماهه  گذشته خبرداد و خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده راهداران ۱۵ کیلومتر شانه سازی انجام داده اند.

وی حفاظت و صیانت از حریم راه را بعنوان سرمایه ملی، خط قرمز راهداری دانست و بیان کرد:در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه و با حضور ۳۲۵ مورد گشت راهداری در حریم، تاکنون نسبت به شناسایی و توقف ۸۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز اقدام، ۳۴ مورد درختکاری غیرمجاز جمع آوری و با اخذ۱۹ مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم راه در شهرستان نمین اقدام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین خط کشی بیش از ۲۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان را در ۸ ماهه گذشته یادآور شد و اظهار کرد: راهداران با استفاده از ۵۸۰ مورد دپوی خاکی تیرهای روشنایی را ایمن سازی کرده اند.

آزاد نصب ۱ مورد پل در دهانه حفاظ، اصلاح و بازسازی ۱۲۰ شاخه گاردریل، رنگ آمیزی ۲۰۲ متر مربع از سرعت کاهها، جمع آوری و باز سازی ۴۹۸ عدد تابلوهای فرسوده، شستشوی ۱۹ هزار و ۲۶۰ عدد تابلو، ۸۳۰ کامیون ریزش برداری، پاکسازی ۱۷۰ کیلو متر از زباله و حمل ۲ هزار و ۸۳۰ کامیون مصالح را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۸ ماهه گذشته برشمرد.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان نمین مسئولیت نگهداری از۳۶۷  کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد گفت: از این مقدار ۴۵ کیلومتر راه اصلی، ۳۶ کیلومتر راه فرعی، ۱۹۲ کیلومتر راه آسفالته روستائی، ۳۴.۵ کیلومتر راه شنی و خاکی و ۶۰ کیلومتر نیز راه مرزی است.