شناسهٔ خبر: 120562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد؛

عبور حجم مبادلات اقتصادی از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن

پایانه مرزی میلک و میرجاوه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از جابجایی یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۴۱۵ تن کالا،توسط ۶۵ هزار و ۹۷۶ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان وبلوچستان )،ایوب کرد اظهار داشت: از این میزان جابجایی ۸۷۸هزار و۵۱۷ تن صادرات، ۲۴۷هزار و۲۲۷ تن واردات و ۴۲۲هزارو ۶۷۱ تن،مجموع ترانزیت ورودی و خروجی  از این دوپایانه است.

وی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی، گاز مایع، بنزین، سیمان و لبنیات است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: سیستان و بلوچستان یکی ازاستان هایی است که بیشترین مرز های آبی و خاکی را دارد. سابقه تاریخی این استان در مبادلات تجاری و قرارداشتن در مهم ترین مسیر تجاری دنیای قدیم( جاده ابریشم) و نیز مراودات قومی، فرهنگی و اجتماعی مرزنشینان با کشور های همسایه این استان پهناور، کشورمان را همواره در یک موقعیت صادراتی خاص قرار داده است.

کرد با بیان اینکه مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص‌های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای همسایه و امرار معاش مردم مرز نشین است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت این استان در حوزه صادرات و تجارت و نتایج ارزشمند آن نظیر کسب در آمد ارزی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، رویکرد اداره‌کل راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه پایانه‌های مرزی بر پایه توسعه زیرساخت‌ها و گسترش صادرات پایه‌ریزی شده است.