شناسهٔ خبر: 120602 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

اخذ پروانه ساختمانی بیش از ۱۷۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طرح نهضت ملی مسکن در اکثر نقاط استان اصفهان به مرحله اجرا رسیده و تا کنون برای بیش از ۱۷ هزار واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۴۲۲ هزار نفر براساس ثبت‌نام‌های به عمل آمده برای طرح جهش تولید مسکن استان، متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح بودند اظهار داشت: به لطف خدا پالایش متقاضیان انجام شده و افزن بر ۱۳۵ هزار نفر حائز شرایط فعال شناخته شدند.  

وی در خصوص روند اجرای کار برای متقاضیان این طرح در استان اصفهان اذعان داشت: گردش کار مطابق با مصوبه شورای مسکن استان به این صورت بوده که پس از ثبت نام متقاضی در سامانه، استعلام های سه گانه شامل (استعلام فرم ج، استعلام اداره ثبت و استعلام بانک) انجام که در صورت قرمز بودن این استعلام‌ها متقاضی ردخواست شده و از روند خارج می‌شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در صورت سبز بودن استعلام ها، پیامکی جهت مراجعه متقاضی به دفتر پیشخوان دولت و بارگذاری مدارک ارسال و پس از مراجعه متقاضی و انجام اقدامات لازم، پرونده وی جهت بررسی و تایید به کارگزار منتخب ارسال می‌شود.  

وی ادامه داد: پس از این مرحله افتتاح حساب انجام می‌شود و متقاضی پیامک واریز وجه دریافت می کند که با واریز وجه اولیه، تخصیص پروژه برای وی صورت می‌پذیرد.  

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: مابقی آورده به ترتیب در پایان اجرای فوندانسیون ۱۵%، پایان اسکلت و سقف ۲۵%، پایان سفت کاری ۲۵%، پایان نازک کاری ۲۰% و در زمان تحویل واحد نیز ۱۵% از متقاضی اخذ می‌شود.  

وی در خصوص وضعیت اجرایی این پروژه بیان داشت: به لطف خدا طرح نهضت ملی مسکن در اکثر نقاط استان اصفهان به مرحله اجرا رسیده و با تلاش های بعمل آمده در راستای سرعت بخشی به این طرح، تا کنون برای بیش از ۱۷ هزار واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: فونداسیون بیش از ۱۰ هزار واحد انجام و اسکلت و سقف افزون بر ۵ هزار واحد گذاشته شده است همچنین سفت کاری بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ واحد نیز در مرحله پایانی است.  

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان و شهر اصفهان در راستای تامین مسکن اقشار کم درآمد، به دنبال ظرفیت‌های داخل بافت شهری و بافت فرسوده برای ساخت مسکن است.