شناسهٔ خبر: 120608 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

افزایش آلاینده‌های جوی در تهران و کرج/ بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف

آب و هوا- هواشناسی- بارندگی کارشناس سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه همینطور گیلان، مازندران و گلستان، از افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای تهران و کرج خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز یکشنبه ششم آذر و روزهای آتی، اینگونه تشریح کرد:

بارش‌ها در مناطقی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه همینطور گیلان، مازندران و گلستان رخ می‌دهد که گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود همچنین این شرایط برای فردا دوشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل مشاهده می‌شود.

وی افزود: روز سه شنبه بارش ها در اردبیل و سواحل غربی دریای خزر به شکل پراکنده رخ می‌دهد و از بعدازظهر روز سه شنبه، سامانه بارشی بعدی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه بر شدت بارش ها افزوده می‌شود و گستره  این بارش ها به سواحل خزر و دامنه های زاگرس مرکزی و بخش هایی از مرکز کشور می‌رسد.

روز پنجشنبه نیز استان‌های ساحلی خزر همینطور شمال شرق کشور ارتفاعات  و دامنه های جنوبی دامنه البرز بارش باران را خواهند داشت که در شمال غرب کشور بارش ها به طور پراکنده خواهد بود

به گفته رفیعی طی این مدت به ویژه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد: دمای هوا روزهای چهارشنبه و پنج شنبه  در شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۵ درجه کاهش پیدا می کند.

همچنین احتمال می‌رود با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا، پتانسیل افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای تهران و کرج از بعد ازظهر دوشنبه تا چهارشنبه وجود داشته باشد.

رفیعی ادامه داد: دریای خزر از امروز تا روز چهارشنبه مواج خواهد بود؛ خلیج فارس نیز از امروز تا سه شنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

وی افزود: تهران امروز آسمانی صاف و همراه با وزش باد و کمی تا قسمتی ابری را تجربه خواهد کرد.

بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۹ درجه و کمینه دما نیز به ۱۱درجه بالای صفر خواهد رسید.

رفیعی سردترین نقاط کشور را بردسیر کرمان، صفاشهر فارس، سربیشه خراسان جنوبی، شیروان خراسان شمالی و لاله زار کرمان برشمرد.

همچنین گرم ترین نقاط کشور راسک، قصرقند و سراوان در سیستان و بلوچستان  گزارش شد.