شناسهٔ خبر: 120617 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

احداث ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی در گلستان/ اسناد مالکیت برای مالکان اعیانی بافت‌های فرسوده شهری گلستان صادر می‌شود

مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تعیین تکلیف صد درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در گلستان خبر داد و گفت: اسناد مالکیت برای مالکان اعیانی بافت‌های فرسوده شهری گلستان صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در گفتگو با رادیو گلستان، با یادآوری اینکه اداره کل راه و شهرسازی گلستان در بخش‌های ساخت و توسعه راه‌ها، مسکن و همنیطور در حوزه‌های شهری اعم از طرح های جامع، تفصیلی، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده شهری مشغول فعالیت است از صرف هزینه ۳۰ میلیاردتومانی اعتباری برای احداث وو بهسازی محورهای گلستان خبر داد.

بهسازی ۶ محور در استان گلستان با اعتبار ۷۰ میلیون تومان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان این اداره کل در حوزه عمران و راه‌ها جزو دستگاه‌های برتر جذب اعتبارات سفر ریاست جمهور بوده، گفت: تا کنون ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث و بهسازی  محورهای گلستان صرف شده و هم اکنون نیز مشغول به ساخت و بهسازی شش محور با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیون تومان هستیم.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان افزود: این محورها شامل جاده آق قلا به بندر ترکمن، بندر ترکمن به گمیشان، اق قلا به سه راهی انبار الوم،  آق قلا – گنبد، گنبد به اینچه برون که به نام جاده نفت عنوان می شود و همچنین جاده اولنگ می شوند.

ملک همچنین تصریح کرد: هم اکنون نیز عملیات روکش آسفالت محور بندر ترکمن – آق قلا به طول هشت کیلومتر در حال اجرا بوده و عملیات زیرسازی آن انجام شده است.

ساخت ۳ هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی در استان گلستان

وی در ادامه به شرح وضعیت اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در گلستان پرداخت و گفت: بزرگترین مانع ما در پیشروی این طرح عدم تملک اراضی مورد نیاز بود  که با تاکید و همراهی دکتر زنگانه استاندار گلستان از این مانع عبور کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: با برگزاری مستمر جلسات شورای مسکن و شورای فرعی مسکن، اراضی موردنیاز تامین شده و این زمین ها پس از تفکیک اراضی، طراحی و دریافت مجوزهای لازم به طرح نهضت ملی مسکن الحاق خواهد شد.

ملک با بیان اینکه بالغ بر ۹۰ هزار نفر از مردم گلستان در این طرح ثبت‌نام کرده اند، گفت: تا به امروز تمامی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در گلستان صد در صد پالایش شده اند و هم اکنون ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان در حال ساخت است.

یکهزار و ۵۰۴ واحد نیمه‌کاره مسکن مهر به نهضت ملی الحاق شد

وی از الحاق واحدهای نیمه کاره مسکن مهر به طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: بیش از سه هزار واحد مسکن مهر نیمه ساخته در استان وجود دارد که تا کنون یکهزار و ۵۰۴ واحد از آن ها به طرح نهضت ملی مسکن الحاق شد.

ساخت یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی در همکاری با ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در خصوص وضعیت اجرایی این طرح در شهرستان گرگان گفت: در حال حاضر، هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این شهر در دست احداث است.

اجرای پروژه یکهزار واحدی مسکن در سایت ۴۷ هکتاری گرگان

ملک ادامه داد: در روزهای آینده در سایت ۴۸ هکتاری گرگان عملیات اجرایی یک پروژه هزار واحدی نیز آغاز خواهد شد.

الحاق ۲۴ هکتار اراضی سازمان ملی در گنبد به طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهار کرد: در گنبد نیز با توجه به کمبود اراضی دولتی و با پبگیری های انجام شده ۲۴ هکتار از اراضی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن به طرح نهضت ملی مسکن در این شهر الحاق شده است.

وی با بیان اینکه این اراضی ظرفیت احداث دو هزار واحد مسکونی را برای متقاضیان گنبد دارد، گفت: در روزهای اخیر اسناد مالکیت ۶۵ هکتار از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی به نام سازمان ملی زمین و مسکن انتقال یافت.

ملک در ادامه سخنانش از اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی سخن گفت و افزود: این طرح، آیین نامه اجرایی وزارت راه و شهرسازی را به نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری  ایران که متولی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی است،  دارد و هم‌اکنون در کشور  در حال اجرا است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: تسهیلاتی که دولت برای این طرح معین کرده ۳۰۰ میلیون تومان با سود ۹ و نیم درصد بوده که نیمی از آن در پایان ساخت باید عودت داده می‌شود و نیم دیگر این تسهیلات با بهره ۱۸ درصد به بانک بازگردانده خواهد شد.

ملک افزود: طرح بازآفرینی بافت فرسوده به طرح نهضت ملی مسکن نیز الحاق شده و در حال حاضر پروانه یکهزار واحد از متقاضیان این طرح در گلستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه برخی از این اراضی در سنوات گذشته در اختیار مردم بوده و این افراد اکنون برای اخذ سند مالکیت دچار مشکل هستند، گفت: افرادی ساکن در این مناطق که پیش از سال ۱۳۹۴ تصرفاتی در این اراضی انجام داده‌اند، می‌توانند با مراجعه به معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان واقع در گرگان- خیابان شهید بهشتی – نبش ملاقاتی دوم و ادارات شهرستانی راه و شهرسازی نسبت به تشکیل پرونده برای اخذ سند مالکیت ملک خود اقدام کنند.