شناسهٔ خبر: 120640 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان:

۷۰ درصد تعهد زمین طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تامین شد

تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تحقق ۷۰ درصدی تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، سیداحسان حسینی معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان  از تحقق ۷۰ درصدی تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و گفت: تعهد اولیه استان برای تحویل مسکن در طرح نهضت ملی ۴۱ هزار واحد مسکونی است که با تأمین  ۵۲۷ هکتار زمین، ۷۰ درصد تعهد چهارساله تأمین زمین در استان محقق شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: زمین در طرح نهضت ملی مسکن از سه محل شامل اراضی ملی در اختیار اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری، مستثنیات و ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تأمین می‌شود.

حسینی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده و همکاری اداره‌کل منابع طبیعی استان، زمین مورد نیاز در تمامی شهرهای استان به جز شهرهای لردگان، فارسان، کیان و بلداجی از اراضی ملی داخل محدوده تأمین شده و در حال حاضر ۲۷ هکتار در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی همچنین از تملک ۲۰۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی استان مطابق با ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن خبر داد و گفت: علیرغم همکاری ضعیف دستگاه های اجرایی استان، این اداره‌ کل با توجه به تکلیف قانونی خود برای ۲۰۰ هکتار از زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی استان سند گرفته است و تاکنون ۱۰۰ هکتار از این اراضی را به ساخت نهضت ملی مسکن اختصاص داده است.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در شهرهای فارسان، لردگان، کیان و بلداجی نیز که اراضی ملی داخل محدوده شهر نداشته‌اند تلاش شده تا از محل مستثنیات بهره‌گیری شود و در حال توافق با مالکان زمین‌های موردنظر هستیم.

حسینی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از متقاضیان به طرح متصل شده اند و با تأمین زمین روند اجرای طرح سرعت بیشتری به خود گرفته است.