شناسهٔ خبر: 120645 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقای ایمنی تردد صورت پذیرفت؛

۱۰ هزار مترمکعب ترانشه برداری در جاده بیات/ شانه سازی محورهای حوزه غرق آباد به طول ۲۰ کیلومتر

غرق آباد مرکزی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای غرق آباد گفت: به منظور بالابردن سطح ایمنی تردد، علاوه بر شانه سازی و رفع افتادگی شانه راه به طول ۲۰ کیلومتر، ۱۰ هزار مترمکعب ترانشه برداری نیز در محور بیات انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مرکزی)، سلیمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای غرق آباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون به منظور بالابردن سطح ایمنی تردد علاوه بر شانه سازی و رفع افتادگی شانه راه به طول ۲۰ کیلومتر، در محور بیات (حدود روستاهای حریقان و ورگبار) ترانشه برداری به مقدار ۱۰ هزار مترمکعب انجام شد.

وی در ادامه؛ اصلاح شیب شیروانی محورهای «ساوه - همدان» و «بیات» به طول ۹ کیلومتر، آشکار سازی و ایمن سازی سه نقطه در محور ساوه - همدان، تعویض و نصب ۲۰۰ عدد انواع تابلو (اعم از اطلاعاتی، هشدار دهنده و اخباری) در سطح محورهای حوزه استحفاظی و تهیه و نصب روشنایی نقطه ای به همراه تعمیر چراغ های چشمک زن و روشنایی محور چمران و گردنه دخان (در دو مرحله) را از دیگر اقدامات انجام شده با هدف ارتقای ایمنی سطح محورها در زمان یاد شده عنوان کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای غرق آباد همچنین ضمن اشاره به خط کشی ۸۵ کیلومتر از محورهای این حوزه گفت: علاوه بر تسطیح و تیغ زنی ۸۰ کیلومتر راه روستایی، زیرسازی محور روستایی علیدرزی به طول هزار و ۷۰۰ متر نیز انجام شده است.

وی در رابطه با پل ها و ابنیه فنی اظهار داشت: تعمیر و مرمت رادیه و برید چهار دستگاه پل در راه فرعی «نوبران - تفرش» و محور «چمران - رازقان»، تعریض پل در محور روستایی «بیوران» و بیات به تعداد ۹ دهانه و تنقیه پل ها و اجرای دریواسیون برای هشت دستگاه پل در محورهای بیات و ساوه - همدان نیز انجام شده است.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: دو هزار و ۵۰۰ تن شن و نمک نیز در راهدارخانه های غرق آباد و دخان برای راهداری زمستانی ذخیره و انبار شده است.

لازم به ذکر است؛ شهر غرق آباد در کیلومتر ۵۵ محور قدیم ساوه - همدان با شش هزار نفر جمعیت در بخش نوبران شهرستان ساوه واقع شده است.