شناسهٔ خبر: 12066 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

علایی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

ورود دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ جدید به ناوگان هوایی کشور

هواپیما بوئینگ 737 مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان از ورود دو فروند هواپیمای بوئینگ ۴۰۰-۷۳۷ خبر داد و گفت: این هواپیماها در حال آماده سازی برای ورود به ناوگان هوایی کشور هستند.

حسین علایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از اسفند سال گذشته تا کنون ۳ فروند ایرباس ۳۲۰ به ناوگان شرکت هواپیمایی آسمان اضافه شد و اخیرا نیز دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خریداری شده است.

وی درباره سن هواپیماهای خریداری شده گفت: در خرید این دو هواپیما شرایط و ضوابط سازمان هواپیمایی کشوری رعایت شده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان با بیان اینکه ظرفیت هر یک از این هواپیماها ۱۵۰ نفر است، افزود: این دو هواپیمای خریداری شده هم اکنون در مرحله انجام امور اداری، رنگ‌آمیزی و طی کردن سایر مراحل برای عملیاتی شدن هستند.

 بر اساس دستور العمل سازمان هواپیمایی در بهمن ماه سال گذشته ایرلاین‌ها تنها مجاز به خرید یا اجاره هواپیماهای با سن زیر ۱۵ سال هستند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان درباره آخرین وضعیت بدهی این ایرلاین به شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: در این زمینه با مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور توافقات کلی صورت گرفته و این بدهی به تدریج در حال پرداخت است.

در حال حاضر میزان بدهی شرکت‌های هواپیمایی بابت عوارض فرودگاهی به شرکت فرودگاه‌های کشور حدود ۶۵۰ میلیارد تومان است که سه شرکت هواپیمایی ماهان٬ آسمان و ایران‌ایر بیشترین بدهی را دارند./

نظر شما