شناسهٔ خبر: 120664 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

انتخاب وزیر با تجربه در دستگاه‌های نظارتی مثبت است

اسماعیل حسین‌زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی انتخاب بذرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی را گزینه مناسبی برای تحقق اهداف وزارتخانه برشمرد و بر اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن و رفع نقاط پر حادثه و ارتقای وضعیت جاده‌های کشور تاکید کرد.

اسماعیل حسین‌زهی نایب رییس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی و ویژگی‌های وی برای تصدی پست وزارتخانه و انتظاراتی که مجلس از او دارد، گفت: با توجه به اینکه مهرداد بذرپاش پیش‌تر نیز به عنوان نماینده مجلس و همچنین در دیوان محاسبات حضور داشته است به نظر می‌رسد که در خصوص تامین بودجه اجرای طرح های مختلف از جمله مسکن و حمل و نقل سرعت عمل لازم ایجاد شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بذرپاش در زمان حضور در مجلس و دیوان محاسبات، به موقع متمم بودجه و اصلاح بودجه را به مجلس ارایه کرده است، افزود: بذرپاش ارتباط مستقیم و مناسبی با نمایندگان دارد و علاوه بر آن به عنوان نیروی جوان با حضور در دستگاه های نظارتی می تواند در وزارت راه و شهرسازی مثمرثمر باشد.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی طرح نهضت ملی مسکن را به سرانجام برساند

حسین زهی در خصوص پیشنهادهای خود برای سیاستگذاری و نظارت بر اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن به عنوان طرح ویژه دولت سیزدهم اعلام کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن قانون و جزو برنامه های کلان دولت سیزدهم بوده است که انتظار داریم تا وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به نحو شایسته‌ای آن را به سرانجام برساند. زیرا در زمان وزارت وزیر پیشین راه و شهرسازی این مهم آن طور که مدنظر بود اجرایی و عملیاتی نشد. هم اکنون یک سال و نیم از دولت سیزدهم گذشته و روند پیشین مطلوب نبوده است. انتظار داریم تا وزیر راه و شهرسازی به جدیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را به سرانجام برساند.

کمبودهای راه‌ها و جاده‌ها در اولویت وزیر راه و شهرسازی باشد

وی همچنین تصریح کرد: در خصوص راه‌های روستایی و بهبود وضعیت موجود انتظار است تا وزیر جدید راه وشهرسازی اهتمام جدی نسبت به این موضوع داشته باشد. در حال حاضر در بخش راه‌ها و به ویژه راه‌های روستایی و رفع مخاطرات آنها، کمبودهای جدی وجود دارد که انتظار است تا این کمبودها به نحو مناسبی جبران شود.

حسین‌زهی افزود: در حال حاضر بخش‌ عمده‌ای از راه‌های سیستان و بلوچستان به عنوان جاده‌های مرگ شناخته می شود و پایین‌ترین شاخص را در بخش راه‌های روستایی، استان سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داده است. انتظار داریم تا وزیر راه و شهرسازی در بخش ارتقای راه‌های استان اهتمام ویژه داشته باشد.