شناسهٔ خبر: 120681 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

۱۸ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی بررسی شد

دکتر حمزه لو  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۱۸ پرونده مربوط به شهرستان‌های خوی و ارومیه با موضوعات افزایش تراکم ساختمانی، تغییر کاربری و اصلاح و جابجایی شوارع در کمیسیون طرح تفصیلی ماده ۵ این استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از این تعداد طرح ۷ مورد با موضوع‌های مختلف مربوط به شهرستان خوی بود که ۵ مورد تصویب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: ۱۱ مورد نیز مربوط به شهر ارومیه بود که ۹ مورد تصویب شد. پرونده‌های این جلسه از سوی شهرداری ارومیه و خوی اداره کل راه و شهرسازی مطرح شده بود.

حمزه‌لو  افزود: تمام مصوبه‌های مطرح شده در کمیسیون ماده ۵ با رعایت ضوابط شهرسازی و معماری تعیین تکلیف می‌شوند و در نهایت با نظر اعضای جلسه مورد تصویب یا مخالفت قرار می گیرند.

وی بیان کرد: نوسازی و حل مشکلات شهری، افزایش کیفیت ساخت و سازها در اولویت سیاست‌های کاری کمیسیون ماده ۵ قرار دارد.

براساس ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، جلسات کمیسیون ماده ۵ به منظور بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی و شهری و تغییرات آن با حضور اعضای کمیسیون تشکیل می‌شود.