شناسهٔ خبر: 120693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر خبر داد:

تسطیح، پاکسازی و آزادسازی بیش از یکهزار کیلومتر از حریم راه‌های شهرستان کوثر

تسطیح و رگلاژ و ترمیم شانه های محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر گفت: در هشت ماه گذشته بیش از هزار کیلومتر از حریم راه‌های این شهرستان تسطیح، پاکسازی و آزادسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)،جعفر بابائیان رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر در بازدید از محور سرچم با بیان اینکه در جهت هموارسازی راه‌های روستایی برای تسهیل در رفت و آمد آنها ۲۱۳ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر در ۸ ماهه گذشته تسطیح،تیغ زنی و رگلاژ شده است گفت:در مدت یاد شده بیش از ۱۰۰ هزار متر منکعب ریزش برداری و سبک سازی ترانشه در محورها انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر  با اشاره به اینکه در جهت ارتقای ایمنی راهها،با استفاده از ۸۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی این شهرستان در ۸ ماهه گذشته لکه گیری شده تصریح کرد:در این مدت راهداران سیستم روشنایی ۱۲ دستگاه از تونل ها را در ۶ نقطه نگهداری کرده اند.

بابائیان حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی از وظایف مهم راهداران دانست و خاطر نشان شد:با حضور گشت راهداری در حریم راهها تاکنون در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۲۹ مورد اخطار کتبی به متخلفان ومتجاوزان ابلاغ وهمچنین ۲۳ عدد از تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز از سطح جاده های این شهرستان جمع آوری شده است.

وی در ۸ ماهه گذشته پاکسازی ۲هزار و۳۰۰ کیلومتر از کانال های طرفین راه را در شهرستان کوثر یادآور شدو اظهار کرد:در مدت یاد شده راهداران  ۱۹۰متر مکعب پاکسازی شانه و حریم  درمحور های مواصلاتی از زباله های ریخته شده را انجام داده‌اند.

 وی از اجرای ۲۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در راه روستایی شویر ، الو و محور کورائیم در ۸ماهه گذشته خبرداد و تصریح کرد: در این مدت در جاده روستایی ام آباد ، امیرآباد ، بنه خلخال و رستم آباد بطول ۵ کیلومتر حمل ، پخش و تسطیح تراشه آسفالت اجرا شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر با اشاره به اینکه راهداران هزار و۶۴۵ عدد  بازتاب چشم گربه ای در محور اردبیل – سرچم (داخل تونل‌های دوازده گانه) نصب کرده‌اند ادامه داد:۱۰۰ هزار مترمکعب ریزش‌برداری و سبک‌سازی ترانشه در محور گیوی – خلخال نیز انجام شده است.

بابائیان تعمیر و نگهداری و توسعه ۳۱ عدد ازچراغ‌های چشمک‌زن و چراغهای پلیسی، تعمیر ، بازسازی و نصب ۷۲۰ شاخه از گاردریل در محورهای مواصلاتی، شستشوی ۷هزار و ۲۷۰ علائم راهداری در راه‌های مواصلاتی، تعمیر ، بازسازی و نصب تابلو و علائم به تعداد ۱۶۵۵عدد، پاکسازی ۱۲۵ مورد سطح جاده از آثار تصادف و مواد زائد و لاشه حیوانات وتنقیه، لایروبی و تنظیم بستر پل‌ها و آبروها به تعداد ۳۷دهانه به حجم ۳۹۸متر مکعب را از دیگر اقدامات راهداران در ۸ ماه گذشته برشمرد.

وی گفت:راهداران با هماهنگی پلیس راه به مقدار ۷۴۰ نفر ساعت با ایجاد محدودیت ترافیکی وبا صعود به بالای ترانشه به صورت دستی در محورهای اردبیل – سرچم و گیوی – آبگرم سنگهای سست را از ترانشه‌ها لق گیری کرده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر با بیان اینکه راهداری این شهرستان مسئولیت نگهداری از  ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی در حوزه استحفاظی خود را بر عهده دارد، افزود: از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی ، ۲۱۵کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۱۵کیلومترنیز راه شوسه و خاکی است.