شناسهٔ خبر: 120704 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران؛

بسیج «معراج اندیشه اسلامی» و «میقات پا برهنه‌گان» است

بسیج مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در مراسمی که به مناسبت هفته بسیج در محل شرکت برگزار شد، خواستار این شد تا مفاهیم و ادبیات فاخر بسیج بیش از پیش در این شرکت به منصه ظهور برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در مراسمی که به مناسبت هفته بسیج در محل شرکت برگزار شد، خواستار این شد تا مفاهیم و ادبیات فاخر بسیج بیش از پیش در این شرکت به منصه ظهور برسد.

در این مراسم که با حضور آئینی مدیرعامل شرکت، حجت الاسلام و المسلمین دهستانی، فرماندهی مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی، اعضای هیات‌مدیره، مدیران و جمعی از کارمندان شرکت برگزار شد؛ آئینی با اشاره به اینکه درصد بالایی از عزیزان شاهد، رزمنده، ایثارگر و بسیجی در مجموعه شرکت مشغول فعالیت هستند، گفت: شواهد نشان از این دارد که روحیه بسیجی در بین اکثر کارمندان وجود دارد و شرکت از این حیث یکی از شرکت‌های قابل قبول و بالنده در وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود.

آئینی در ادامه به ادبیات فاخر امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در خصوص بسیج اشاره کرد و گفت: در یکی از این تعابیر از بسیج به عنوان مدرسه عشق نام برده شده است که به معنای عشق به خدا، عشق به اسلام، عشق به پیامبر، عشق به بندگان خدا و عشق به ولی نعمتان انقلاب  است که همه این‌ها چراغ راه و مسیر ماست. این ادبیات به ما تذکر می‌دهد باید بیشتر از گذشته به بسیج توجه کنیم تا در کارهایمان موفق شویم.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ادامه داد: همچنین از بسیج به عنوان «معراج اندیشه اسلامی» و «میقات پا برهنه‌گان» یاد شده است، باید بتوانیم این ادبیات عمیق را در شرکت توسعه دهیم. مقام معظم رهبری در صحبت‌هایشان با بسیجیان شاخص‌های یک بسیجی مخلص در شرایط کنونی را برشمردند که لازم است این صحبت‌ها را با گوش جان بشنویم و سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

او با تاکید بر این که هر جا محرومیت وجود داشته باشد بسیجی آنجا حضور دارد، عنوان کرد: از آن جا که اساس کار شرکت بازآفرینی شهری ایران، محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف بویژه در حوزه کالبدی است، بنابراین شایسته نیست با حضور این همه بسیجی در شرکت، معابر خاکی همچنان در محلات هدف بازآفرینی وجود داشته باشد و باید بیش از گذشته عزم خود را برای بهسازی و آسفالت معابر خاکی محلات هدف به کار بریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر امسال ۱۲۰۰ کیلومتر از معابر خاکی محلات هدف با حمایت شرکت آسفالت شد، سال دیگر این میزان باید سه برابر شود. علاوه بر این مناطقی که با محرومیت‌های دیگر در حوزه خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی و غیره مواجه‌اند؛ نیازمند حضور و تلاش بسیجیان برای رفع محرومیت هستند. هر جا که نیاز به گذشت و ایثار دارد، عرصه حضور بسیج است.

او با تاکید بر این که با حضور بسیجیان باید روند کارها سرعت چند برابری پیدا کند، تصریح کرد: باید نتیجه جلسات این چنینی که در تکریم بسیج برگزار می‌شود را در عملکرد این نهاد ببینیم. بسیجی گره گشاست و هر چه بیشتر بتوانند گره از مشکلات مردم باز کنند به اهداف و ادبیات فاخر بسیج نزدیک‌تر می‌شوند.