شناسهٔ خبر: 120712 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقای ایمنی راه‌ها و حذف نقاط حادثه خیز صورت پذیرفت؛

اتمام ایمن سازی گردنه "شولک" در محور "تفرش-نوبران"

تفرش -مرکزی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش از اتمام عملیات ایمن سازی و حذف نقاط حادثه خیز به طول چهار کیلومتر در گردنه شولک واقع در محور تفرش-نوبران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، روح الله شمسی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش گفت: محورهای "تفرش-نوبران" و "تفرش-جلایر" دو مسیر ارتباطی شهرستان تفرش با شمال استان است که به ترتیب با عبور از شهرهای نوبران و ساوه به استان‌های همدان و تهران منتهی می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اهمیت برخورداری این دو محور از ایمنی لازم با اولویت رفع نقاط پرتگاهی و حادثه خیز، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش با پشتیبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اقدامات موثری در این راستا انجام داده است که از آن‌ جمله می‌توان به ایمن سازی گردنه شولک در محور تفرش-نوبران و گردنه خرازان در محور تفرش-جلایر اشاره کرد.

به گفته شمسی علاوه بر ریزش برداری و تسطیح شانه خاکی، چهار هزار و ۸۰۰ مترمکعب عملیات خاکی برای ایمن سازی نقاط پرتگاهی و تعریض شانه خاکی بویژه در محل قوس‌های محور تفرش-نوبران (محدوده گردنه شولک) انجام گرفته است.

نصب انواع تابلوهای ایمنی و مسیرنما، تعمیر و تعویض گاردریل های آسیب دیده از دیگر اقداماتی است که به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش برای ایمن سازی گردنه شولک در محور تفرش-نوبران انجام شده است.

شهرستان تفرش دارای ۴۷۰ کیلومتر انواع راه اصلی، فرعی و روستایی است که ۱۲۰ کیلومتر آن شامل راه‌های فرعی بوده و بیشترین طول راه‌های فرعی استان مرکزی را داراست.