شناسهٔ خبر: 120768 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

رفع تعرض ۱۴۰ هکتار زمین دولتی به ارزش ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان/ مردم تعرض اراضی دولتی را به سامانه تلفنی ۱۶۵۶ گزارش‌ دهند

ارسلان مالکی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از رفع تعرض فوری  بیش از ۱۴۰ هکتار زمین دولتی به ارزش ۲۶۰۰ میلیارد تومان در آبان‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در آبان‌ماه بیشترین میزان وقوع تعرض در استان سیستان و بلوچستان رخ داده و بیشترین مساحت رفع تعرض از زمین‌های دولتی مربوط به استان‌های البرز، کردستان و کرمانشاه بوده است.

وی همچنین در خصوص میزان اجرای احکام قضایی در خصوص زمین‌های دولتی اضافه کرد: از مجموع ۳۲ مورد اجرای احکام قطعی دادگاه‌ها به مساحت ۶۴۱ هکتار به ارزش ۸۸۲ میلیارد تومان، یگان حفاظت استان مرکزی با حدود ۵۳۴ هکتار بیشترین میزان اجرای احکام را به خود اختصاص داده است.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اساس فعالیت یگان حفاظت این سازمان بر پیشگیری بنا شده، افزود: با اقدامات پیشگیرانه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان‌های خرسان شمالی، زنجان، سمنان، قم و گلستان هیچگونه تعرضی گزارش نشده است.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، وی سامانه تلفنی ۱۶۵۶ که شماره مربوط به سامانه تلفنی اعلام گزارشات مردمی در خصوص تعرض به اراضی دولتی است، از دیگر مواردی دانست که می‌تواند منجر به کاهش زمین‌خواری در سطح کشور شود و از هموطنان عزیز خواست که در صورت اطلاع از تعرض به اراضی دولتی با این سامانه تماس بگیرند.